صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل: جامعه جهانی باید به حمایت از افغانستان ادامه دهد

مدیر برنامه توسعه‌ای سازمان ملل در سفرش به کابل گفت که با توجه به افزایش بحران اقتصادی در افغانستان، جامعه جهانی باید به حمایت از این کشور ادامه دهد.

مدیر برنامه توسعه‌ای سازمان ملل در سفرش به کابل گفت که با توجه به افزایش بحران اقتصادی در افغانستان، جامعه جهانی باید به حمایت از این کشور ادامه دهد.

پیک‌آفتاب: آخیم شتاینر، مدیر برنامه توسعه‌ای سازمان ملل روز گذشته 29 مارچ، در یک نشست خبری گفت که میلیون‌ها تن از شهروندان افغانستان به حمایت و هم‌بستگی نیاز دارند.

او در این نشست تاکید کرد که طالبان باید متوجه وضعیت باشند: “برای ما در سازمان ملل، خیلی لحظات حیاتی است و جهان باید نیازمندی‌های افغانستان را بداند، اما رهبری افغانستان هم باید بپذیرد که جهان به آسانی مشغول بحران‌های دیگری شده می‌تواند”.

او در توییتی نگاشته است: “در یک نشست خبری در افغانستان، تاکید کردم که هم دختران و هم پسران باید در صنف‌های درسی حضور یابند، زیرا آینده کشور باید برای همه مردم افغانستان باشد، نه فقط تعداد محدودی از آن‌ها”.

شتاینر از حضور برنامه توسعه‌ای سازمان ملل در افغانستان دوباره اطمینان داد و گفت که این برنامه نمی‌تواند از کمک به شهروندان این کشور خودش را عقب بکشد.

او در توییت دیگر چنین گفته است: “زنان کارآفرینی که در مزارشریف با آن‌ها ملاقات کردم، عمیقاً تحت تاثیر قرار گرفتم. این زنان افغانستان هستند که هزاران شرکت را اداره می‌کنند که ستون فقرات اقتصاد محلی این کشور را تشکیل می‌دهند، غذا، پوشاک و غیره. آن‌ها برخلاف همه شانس‌ها، در حال مقابله با بحران هستند”.

او در توییت مشابه دیگر نگاشته است: “گوش دادن به زنان کارآفرین و جامعه مدنی در افغانستان بسیار تاثیرگذار بوده است. آن‌ها از رویای آینده‌ای بهتر دست نخواهند کشید. این یک فراخوان برای اقدام برای همه ما است و به همین دلیل است که UNDP و سازمان ملل در افغانستان ماندن و ارایه کردن را انتخاب کرده‌اند”.

از جانب دیگر، سازمان ملل تخمین می‌کند که در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به کمک فوری غذایی نیاز دارند.

برای رسیدگی به وضعیت بشری در افغانستان، انتظار می‌رود نشستی تحت رهبری سازمان ملل به هم‌کاری بریتانیا، جرمنی و قطر، فردا 11 حمل برگزار شود.

سازمان ملل برای رسیدگی به بحران بشری و گرسنگی در افغانستان خواهان کمک ۴.۴ میلیارد دالری شده است.

این در حالی طرح می‌شود که یان اگلند، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی، روز گذشته گفته بود که افغانستان در شرایط فعلی، وضعیت ناگوار و بحران فزاینده را سپری می‌کند و جهان نباید این کشور فقیر را فراموش کند.

شورای پناهندگان ناروی: جهان نباید افغانستان و دیگر کشورهای فقیر را فراموش کند

هشدار پاکستان: بی‌توجهی به بحران افغانستان پی‌آمدهای جدی در پی دارد

تا دو روز دیگر نشست جنوا برای کمک به افغانستان دایر می‌شود

تبعات کاهش‌ کمک‌ها در اقتصاد افغانستان

بانک توسعه آسیایی ۴۰۵ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x