صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بادنجان رومی افغانستان، نرخ بازار کراچی را شکست

رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که بادنجان رومی افغانستان، نرخ این محصول را که در بازار کراچی، بزرگ‌ترین شهر تجارتی پاکستان به بالاترین سطح رسیده بود، شکسته است.

رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که بادنجان رومی افغانستان، نرخ این محصول را که در بازار کراچی، بزرگ‌ترین شهر تجارتی پاکستان به بالاترین سطح رسیده بود، شکسته است.

پیک‌آفتاب: براساس گزارش شبکه خبری (ARY) پاکستان که روز سوم سپتمبر، به نشر رسیده است، در هفته‌های گذشته نرخ یک کیلو بادنجان رومی در بازار شهر کراچی به 500 کلدار رسیده بود، اما با وارد شدن بادنجان رومی از افغانستان و ایران، نرخ‌ها دوباره کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است که سیلاب‌های اخیر، خسارات جدی به تولیدات زراعتی از جمله مواد خوراکی مانند بادنجان رومی و پیاز وارد کرده است.

در گزارش هم‌چنان آمده است که در نتیجه سیلاب‌های اخیر در این کشور، نرخ سایر مواد خوراکی نیز افزایش یافته است که برای مهار آن، وزارت اقتصاد پاکستان تصمیم برای وارد نمودن مواد خوراکی از افغانستان و ایران گرفته است.

این در حالی است که اکسپرس تریبون نیز در گزارشی از حضور لاری‌های بادنجان رومی و پیاز در سرحد بین دو کشور که منتظر طی مراحل گمرکی می‌باشند، خبر داده است.

این شبکه خبری با استناد به انجمن میوه و سبزیجات پاکستان، از حکومت این کشور خواسته است تا به ورود بادنجان رومی و پیاز اولویت دهد تا در مرز دو کشور فاسد نشوند.

این در حالی است که برنامه جهانی غذا (WFP) نیز روز دوم سپتمبر، هشدار داده است که سیلاب‌های اخیر در پاکستان، سبب تخریب جاده‌هایی گردیده است که مواد کمک‌رسانی از آن مسیرها به افغانستان انتقال داده می‌شد.

برنامه جهانی غذا: سیلاب‌های اخیر پاکستان، کمک‌رسانی به افغانستان را متاثر ساخته است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x