صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اولاف شولتز به کرسی نخست وزیری آلمان تکیه زد

اولاف شولتز رسماً به عنوان نخست وزیر جدید آلمان انتخاب شد و به کرسی تکیه زد که چندی پیش در اختیار انگلا مرکل قرار داشت.

اولاف شولتز رسماً به عنوان نخست وزیر جدید آلمان انتخاب شد و به کرسی تکیه زد که چندی پیش در اختیار انگلا مرکل قرار داشت.

پیک‌آفتاب: پارلمان آلمان “بوندستاگ” با 395 رای مثبت اولاف شولتز را برای صدارت این کشور برگزید. این مقام از 16 سال پیش بدینسو در اختیار انگلا مرکل قرار داشت. مرکل 16 سال پیش با کت های رنگارنگ به این مقام رسید.

پارلمان آلمان روز گذشته 8 دسمبر، در یک رأی‌گیری سری، اولاف شولتز را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور برای دوره 2021 تا 2025 انتخاب نمود. اولاف شولتز پس از بیستمین دوره انتخابات نخست وزیری آلمان، به این مقام می‌رسد که کشور با موج جدیدی از پناهجویان روبه‌رو است.

در جریان رأی‌گیری، اولاف 303 رأی منفی،  6 رأی ممتنع و 3 رأی دیگر باطل به دست آورد. در آغاز نشست عمومی، رئیس پارلمان، نامه فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان را به خوانش گرفت که شولتز را بر اساس بند اول ماده 63 قانون اساسی آن کشور به عنوان نخست وزیر به پارلمان پیشنهاد کرده بود.

پس از انتخابات در پارلمان، اولاف شولتز توسط رئیس جمهور در کاخ “شلوس بلوو”، اقامت‌گاه رسمی صدرات، به عنوان نخست وزیر معرفی گردید.

انگلا مرکل که از سال 2005 به این سو نخست وزیر آلمان بود و پس از انتخاب شولتز به عنوان نخست وزیر، مورد تشویق گسترده اعضای پارلمان قرار گرفت. دوره کاری مرکل از 26 سپتامبر سال روان به عنوان نخست وزیر آلمان پایان یافته بود و آلمانی‌ها درواقع با کت‌های رنگارنگ این سیاست‌مدار مقتدر وداع کردند.

اولاف شولتز از حزب “سوسیال دموکرات” در پی ائتلاف انتخاباتی موسوم به “چراغ راهنمایی” با احزاب “سبزها” و “دموکرات‌های آزاد” به مقام نخست وزیری آلمان رسید. او پس از این مجبور است که دولت ائتلافی تشکیل دهد و دولت ائتلافی را رهبری نماید.

این در حالی مطرح می‌شود که مرکل، پس از هلموت یوزف میشائل کوهل، نخست وزیر اسبق آلمان رکورددار است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x