صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انفجار مهیبی لوگانسک را لرزاند

صدای یک انفجار قوی در منطقه لوگانسک، در شرق اوکراین شنیده شده است. این منطقه به طور خودمختار به دست جدایی‌طلبان روس اداره می‌شوند و هشت سال است که با ارتش اوکراین می‌جنگند و خواهان جدایی و استقلال‌‌طلبی اند.

صدای یک انفجار قوی در منطقه لوگانسک، در شرق اوکراین شنیده شده است. این منطقه به طور خودمختار به دست جدایی‌طلبان روس اداره می‌شوند و هشت سال است که با ارتش اوکراین می‌جنگند و خواهان جدایی و استقلال‌‌طلبی اند.

پیک‌آفتاب: بر اساس گزارش‌ها، انفجار مهیبی منطقه لوگانسک را تکان داده و شاهدین عینی می‌گویند که این انفجار بسیار قوی بوده که خساره‌های سنگین نیز در پی داشته است.

شاهدان عینی اما تصریح می‌کنند که طبق اطلاعات ابتدایی، لوله‌های گاز منفجر شده ولی علت اصلی انفجار هنوز ثابت نشده است.

ویدئویی که در رسانه‌ها منتشر شده، درخشش زرد روشنی را نشان می‌دهد که شب شهر تاریک را روشن می‌کند.

به نقل از آژانس Luganskinformtsentr، منبع اشتعال در منطقه کارخانه گوریزونت است. بر اساس گزارش‌های دیگر، تصادفی در یک واحد توزیع گاز در نزدیکی جاده بلومورسکایا رخ داده است و آتش‌سوزی را در پی داشته است.

از سوی دیگر، رهبران جدایی‌طلبان شرق اوکراین روز جمعه 18 فبروری و در پی تشدید تنش‌های موجود اعلام کردند که در صدداند تا 700 هزار نفر از ساکنان غیرنظامی این مناطق را به خاک روسیه منتقل کنند.

دنیس پوشیلین، رئیس جمهور خودخوانده و جدایی‌طلب دونتسک در شرق اوکراین در بیانیه‌ای از ساکنان غیرنظامی خواسته است به دلیل “وخیم شدن شدید اوضاع” هر چه سریع‌تر این منطقه را ترک کنند.

وی ارتش اوکراین را به جمع‌آوری نیرو و سلاح‌های مرگ‌بار در طول خطوط مورد مناقشه متهم کرده و مدعی شده که نیروهای اوکراینی در تدارک تصرف “دونباس” هستند. دنیس پوشیلین افزوده است: “اگر دشمن مناطق پرجمعیت جمهوری را گلوله‌باران کند، جان و سلامت شهروندان ما ممکن است به خطر بیفتد”.

از سوی دیگر لئونید پاسچنیک، رئیس جمهور منطقه خودخوانده “لوگانسک” هم به تبعیت از اقدام “دونتسک” و ضمن متهم کردن کی‌یف به تدارک یک حمله نظامی، از ساکنان این منطقه خواست برای حفظ جان خود و ترک این مناطق به مقصد روسیه آماده باشند.

این رهبر جدایی‌طلب در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های محلی منتشر شد تاکید کرده است: “از ساکنان جمهوری می‌خواهم به منظور جلوگیری از تلفات در میان غیرنظامیان هر چه سریع‌تر به قلمرو فدراسیون روسیه عزیمت کنند”.

طبق گزارش‌های آژانس Luganskinformtsentr، نیروهای اطفائیه عازم محل شده و جزئیات بیش‌تر هنوز ارایه نشده است.

این در حالی است که پارلمان روسیه موسوم به (دوما) روز سه‌شنبه 15 فبروری، به درخواستی رأی دادند که از ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور این کشور می‌خواهد تا استقلال مناطق جدایی‌طلب طرف‌دار روسیه یعنی مناطق “لوگانسک” و “دونتسک” در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد.

پارلمان روسیه خواهان حمایت پوتین از تجزیه شرق اوکراین شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x