صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امضای بزرگ‌ترین پیمان تجاری میان اسرائیل و امارات

اسرائیل روز سه‌شنبه 31 می، یک پیمان تجاری بزرگ با امارات متحده عربی امضا کرد که اولین توافق تجاری بزرگ این کشور در نوع خود با یک کشور عربی به‌ شمار می‌آید.

اسرائیل روز سه‌شنبه 31 می، یک پیمان تجاری بزرگ با امارات متحده عربی امضا کرد که اولین توافق تجاری بزرگ این کشور در نوع خود با یک کشور عربی به‌ شمار می‌آید.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی گفته است که بر اساس این پیمان، تعرفه‌های 96 درصد از کالاها بین دو کشور حذف می‌شود و طی 5 سال تجارت دوجانبه به بیش از 10 میلیارد دالر در سال افزایش می‌یابد.

طبق گزارش رویترز، بر اساس داده‌های رسمی اسرائیل، تجارت امارات و اسرائیل در سال 2021 میلادی، 1.2 میلیارد دالر بوده است.

این پیمان پس از ماه‌ها گفتگو توسط اورنا باربیوای، وزیر اقتصاد و صنعت اسرائیل و عبدالله بن طوق المَری، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی در دبی به امضا رسید.

دوریان باراک، رئیس اتاق تجارت امارات و اسرائیل، گفت که با امضای این توافق پیش‌بینی می‌شود که تقریباً هزار شرکت اسرائیلی تا پایان سال در امارات متحده عربی مستقر شوند و از آن کشور به آسیای جنوبی، خاور دور و خاورمیانه تجارت کنند.

از جانب دیگر، اسرائیل و امارات در سپتمبر 2020 در توافقی با میانجی‌گری امریکا، مناسبات دوجانبه را عادی کردند.

توافق جدید امارات با اسرائیل، دومین توافق‌نامه تجارت آزاد دوجانبه در ماه‌های اخیر است. امارات و هند در ماه فبروری پیمان مشابهی امضا کردند. امارات متحده عربی در حال گفتگو برای پیمان‌های تجاری دوجانبه با چندین کشور دیگر از جمله اندونزی و کوریای جنوبی است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x