صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: طالبان انتظارات ما را در زمینه برخورد با زنان برآورده نکرده‌اند

کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری امریکا از وضعیت زنان و دختران در سایه حاکمیت طالبان ابراز نگرانی کرده و گفته است که طالبان انتظارات امریکا را در زمینه برخورد با زنان برآورده نکرده است.

کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری امریکا از وضعیت زنان و دختران در سایه حاکمیت طالبان ابراز نگرانی کرده و گفته است که طالبان انتظارات امریکا را در زمینه برخورد با زنان برآورده نکرده است.

پیک‌آفتاب: کامالا هریس، معاون ریاست ‌جمهوری امریکا روز گذشته ۵ جدی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفته: “من نگرانم که طالبان آن‌چه را که ما رفتار مناسب و درست با دختران و زنان می‌دانیم، رعایت نکرده است و به همین دلیل موضع ما در برابر طالبان چیزی است که می‌بینید؛ زیرا این موضوع یکی از بزرگ‌ترین ملاحظات و نگرانی‌های ما است.”

هریس افزوده است: “یکی از مسایل عمده ما در رابطه به هرگونه گفتگو با طالبان دقیقاً وضعیت و نحوه برخورد این گروه با زنان و دختران، دسترسی به آموزش، هم‌چنین نگرانی در مورد مبارزه با تروریسم است.”

به گفته هریس، امریکا تلاش دارد تا از طریق ارایه کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به زنان افغان کمک کند.

هریس تصریح کرده که امریکا در همکاری با سازمان ملل و دیگر سازمان‌های جهانی به افغانستان کمک بشری ارایه می‌کند تا طالبان را دور بزنند و برای اطمینان از حمایت از زنان و دختران افغان کار کنند.

این در حالی ‌است که زنان و دختران پس از به قدرت‌رسیدن طالبان با محدودیت‌های مختلفی در زمینه تحصیل، فعالیت و کار روبه‌رو شده‌اند.

پیش از این منابع محلی در ولایت غزنی تایید کرده بودند که ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان، ورود زنان بدون “محرم شرعی” به مراکز صحی را در شهر غزنی ممنوع کرده است. به گفته‌ منبع، مسئولان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در غزنی استدلال کرده‌اند که «گشت‌وگذار زنان بدون محرم شرعی در بیرون از خانه؛ از جمله در کلینک‌ها و شفاخانه‌ها “گناه”» محسوب می‌شود.

طالبان ورود زنان بدون “محرم شرعی” به مراکز صحی غزنی را ممنوع کردند

بر اساس گزارش‌ها، طالبان در روزهای اخیر به رانندگان تکسی شهر دستور داده‌اند که موسیقی گوش ندهند و زنان بی‌حجاب را سوار نکنند. این اقدام طالبان با واکنش‌های گسترده شهروندان و فعالان حقوق زن روبه‌رو شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x