صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان ورود زنان بدون “محرم شرعی” به مراکز صحی غزنی را ممنوع کردند

منابع محلی در ولایت غزنی تایید می‌کنند که ریاست امر به معروف و نهی از منکر این گروه ورود زنان بدون "محرم شرعی" به مراکز صحی را در شهر غزنی ممنوع کرده است.

منابع محلی در ولایت غزنی تایید می‌کنند که ریاست امر به معروف و نهی از منکر این گروه ورود زنان بدون “محرم شرعی” به مراکز صحی را در شهر غزنی ممنوع کرده است.

پیک‌آفتاب: یک منبع صحی که نخواسته نامش فاش شود، روز گذشته ۲۶ قوس گفته که مسئولان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در غزنی، ممنوعیت ورود زنان و دختران بدون محرم شرعی به مراکز صحی را به گونه‌ شفاهی به این مراکز ابلاغ کرده‌اند.

به گفته‌ منبع، مسئولان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در غزنی استدلال کرده‌اند که «گشت‌وگذار زنان بدون محرم شرعی در بیرون از خانه؛ از جمله در کلینک‌ها و شفاخانه‌ها “گناه”» محسوب می‌شود.

او تاکید کرد که در ابتدای سقوط غزنی به دست طالبان نیز شفاخانه‌ ولایتی این ولایت، دستور مشابهی از ریاست صحت عامه‌ غزنی دریافت کرده بود. او تاکید کرد که این شفاخانه نتوانست این دستور را عملی کند.

یک منبع دیگر از موسسه همکاری و انکشاف برای افغانستان (ادا) نیز تایید کرده که طالبان ورود زنان بدون محرم به مراکز صحی در این ولایت را ممنوع کرده‌اند. او گفته که این موسسه در تلاش است تا این موضوع را از طریق صحبت با مسئولان محلی طالبان در غزنی حل کند.

طالبان تا به حال در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

از زمان تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، طالبان در بخش‌های مختلف بر زنان محدودیت وضع کرده‌اند‌. بیشتر زنان شاغل از رفتن به کارشان و دختران بالاتر از صنف ششم هم از رفتن به مکتب محروم شده‌اند.

خانه‌نشینی زنان؛ افغانستان بیش از 21 درصد نیروی کار فعال خود را از دست داده

این موضوع با واکنش گسترده مواجه شد و زنان افغان از آن هنگام تاکنون در شهرهای مختلف افغانستان نسبت به این محدودیت‌های وضع‌شده از سوی طالبان اعتراض کرده‌اند.

https://paikaftab.com/?p=314

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x