صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا در جنگ‌های نیابتی از اختیارات سرّی استفاده کرده است

امریکا برای انجام دست‌کم 14 جنگ نیابتی در خاورمیانه و منطقه آسیا اقیانوسیه در سال 2020، از اختیارات سری تحت عنوان "E-127" استفاده کرده است.

امریکا برای انجام دست‌کم 14 جنگ نیابتی در خاورمیانه و منطقه آسیا اقیانوسیه در سال 2020، از اختیارات سری تحت عنوان “E-127” استفاده کرده است.

پیکآفتاب: اینترسپت در یک تحقیق نشر شده تحلیل می‌کند که E-127 به کوماندوهای امریکایی اجازه می‌دهد تا آن‌چه اقدامات ضدتروریزم خوانده می‌شود را از طریق شرکای خارجی و چریک‌های خود در سراسر جهان انجام دهند.

انترسپت تصریح می‌کند که امریکا از طریق اختیارات E-127 می‌تواند به نیروهای خارجی سلاح، اطلاعات و آموزش دهد تا به مقاصد مورد نظر امریکا اعزام شده و دشمنان امریکا را در مقاصد مورد نظر، هدف قرار دهند.

در این تحقیق، جوزف ووتل، جنرال بازنشسته امریکایی گفته است که ایالات متحده از E-127 در مصر، لبنان، سوریه و یمن استفاده کرده است.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد دفاعی دیگر امریکا نیز به اینترسپت گفته است که یک عملیات E-127 در عراق صورت گرفته و اسناد به دست آمده نشان می‌دهد که عملیات دیگری هم در تونس انجام شده است.

انترسپت طی این تحقیق می‌گوید که این عملیات‌های سری در سال‌های 2017 تا 2020، حدود 310 میلیون دالر برای امریکا هزینه داشته است.

انترسپت توضیح می‌دهد که وزارت دفاع و فرماندهی عملیات‌های ویژه امریکا از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

براساس تحقیق اینترسپت، تنها تعداد کمی از قانون‌گذاران کمیته‌های اطلاعات و نیروهای مسلح کانگرس امریکا، گزارش عملیات‌های E-127 را مطالعه کرده‌اند و مابقی اساساً از وجود این گزارش‌ها اطلاع ندارند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x