صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا برای دور جدید گفتگوها با طالبان آماده می‌شود

نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان گفته که واشنگتن برای دور جدید گفتگوها با طالبان در دوحه آمادگی می‌گیرد. توماس وست اما، تاریخ مشخصی را ارایه نکرده است.

نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان گفته که واشنگتن برای دور جدید گفتگوها با طالبان در دوحه آمادگی می‌گیرد. توماس وست اما، تاریخ مشخصی را ارایه نکرده است.

پیک‌آفتاب: آقای وست که پس از استعفای زلمی خلیل‌زاد، به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان گماشته شد، برای گفتگو با متحدان ناتو و کشورهای منطقه در مورد افغانستان عازم اروپا شده است. نماینده ویژه ایالات متحده پس از دیدار با مقام‌های ناتو، به پاکستان، هند و روسیه نیز سفر خواهد کرد.

این دیپلمات امریکایی روز دوشنبه ۱۷ عقرب، در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران در بروکسل از افزایش حملات داعش و حضور القاعده در افغانستان ابراز نگرانی عمیق کرده و گفته که در گفتگوهای امریکا با طالبان، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.

آقای وست گفته است: “واشنگتن از افزایش حملات شاخه خراسان داعش نگران است و از طالبان می‌خواهیم که در مقابله با آنان موفق باشند. در خصوص دیگر گروه‌ها، می‌بینید که، القاعده به حضور خود در آنجا (افغانستان) ادامه می‌دهد که ما به این خاطر بسیار نگرانیم.”

سفر نماینده ویژه امریکا درحالی به اروپا و کشورهای آسیایی انجام می‌شود که هند روز چهارشنبه دهم نوامبر میزبان نشست کشورهای منطقه در مورد افغانستان است که در آن مشاوران امنیت ملی روسیه، چین، پاکستان، ایران، تاجیکستان و اوزبیکستان دعوت شده‌اند، اما پاکستان شرکت در این نشست را رد کرده است. با این حال، آقای وست گفته که به دهلی جدید سفر می‌کند اما در نشست کشورهای منطقه شرکت نمی‌کند.

نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان همچنین گفته که واشنگتن بازگشایی سفارت خود را در کابل با جدیت مد نظر ندارد، اما پیش از ارزیابی این گزینه منتظر “عملکرد مسوولانۀ” طالبان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x