صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا، افغانستان و روسیه را در فهرست کشورهای دارای کار اجباری و قاچاق انسان قرار داد

رسانه‌های امریکایی گزارش می دهند که امریکا علاوه بر روسیه، کشورهای افغانستان، میانمار، کوبا، ایران، کوریای‌شمالی و چند کشور دیگر را نیز در فهرست کشورهای دارای کار اجباری و قاچاق انسان قرار داده است.

رسانه‌های امریکایی گزارش می دهند که امریکا علاوه بر روسیه، کشورهای افغانستان، میانمار، کوبا، ایران، کوریای‌شمالی و چند کشور دیگر را نیز در فهرست کشورهای دارای کار اجباری و قاچاق انسان قرار داده است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه امریکا برای اولین بار فهرستی را زیر نام «قاچاق افراد تحت حمایت دولت» در سال 2019 به دستور کانگرس ایجاد کرده بود.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، هزاران تن کشور را ترک کرده‌اند که بیش‌تر آن‌ها به طور قاچاقی به کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه پناه گزیده‌اند.

ایالات متحده، روسیه را در فهرست کشورهایی قرار داد که در سیاست یا الگوی قاچاق انسان و کار اجباری درگیر است و نیروهای آن کشور از کودکان سربازگیری می‌کنند.

براساس این گزارش، در کشور‌هایی شامل فهرست متذکره، علاوه بر قاچاق انسان، سکتور‌های وابسته به حکومت نیز مردم را مجبور به کار اجباری می‌کنند.

در این گزارش آمده است که‌ در کمپ‌های مربوط به این حکومت‌ها، برده‌گی جنسی اعمال می‌شود و از کودکان منحیث سرباز استفاده می‌گردد.

در گزارش رسانه‌های امریکایی، نام روسیه چندین بار به دلیل حمله نظامی به اوکراین ذکر شده و تصریح گردیده است که تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، میلیون‌ها اوکراینی را مجبور ترک کشورشان از راه‌های قاچاقی کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در مراسمی در هنگام ارایه این گزارش گفته است: “میلیون‌ها اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. برخی به طور کامل کشورشان را ترک می‌کنند. این حالت آن‌ها را در برابر استثمار بسیار آسیب‌پذیر می‌کند.”

بلینکن گفته که در حال حاضر نزدیک به 25 میلیون قربانی قاچاق در سراسر جهان وجود دارد.

خبرگزاری رویترز تلاش کرده تا واکنش سفارت روسیه در شهر واشنگتن دی‌سی را در مورد این اقدام امریکا بگیرد، اما مقام‌های این سفارت تا حال در مورد تبصره نکرده‌اند.

در همین حال؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته 28 سرطان، به خبرنگاران گفت که حکومت امریکا تلاش دولت‌ها در راستای مبارزه با قاچاق انسان را بررسی می‌کند.

به گفته پرایس، امریکا تلاش می‌کند قاچاقچیان انسان مورد پیگرد قرار گیرند و از‌ قربانیان این پدیده محافظت کنند و از جرایم مرتبط به قاچاق انسان جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌افزاید که موجودیت فساد اداری در کشورهای مختلف، یکی از عوامل عمده قاچاق انسان است، زیرا مقام‌های فاسد از قاچاقچیان انسان رشوت می‌گیرند و شرایط قاچاق انسان را برای آنان فراهم می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x