صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

الزامی شدن «حجاب شرعی» برای کارمندان زن دانشگاه‌ها

کارمندان زن دانشگاه‌ها مکلف به رعایت «پوشش شرعی» مورد نظر طالبان هستند. هدف از ابلاغ این دستور اقامه معروف و رفع منکرات اعلام شده است.

کارمندان زن دانشگاه‌ها مکلف به رعایت «پوشش شرعی» مورد نظر طالبان هستند. هدف از ابلاغ این دستور اقامه معروف و رفع منکرات اعلام شده است.

پیک‌آفتاب: وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با ارسال مکتوبی به وزارت تحصیلات عالی، دستور داده که کارمندان زن دانشگاه باید حجاب شرعی مورد نظر طالبان را رعایت کند.

در نامه وزارت امر به معروف آمده است: “به سلسله اقامه معروفات و ازاله منکرات، مناسب دانستیم که توجه کارمندان زنانه وزارت محترم شما را به طرف عملی نمودن حکم الهی که عبارت از حجاب است معطوف بداریم”.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان تاکید کرده که کارمندان زن تمامی دانشگاه‌ها در مرکز و ولایات، مکلف هستند در زمان آمدن، جریان کار و بازگشت به خانه، «حجاب شرعی» را رعایت کنند.

این در حالی است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر پیش از این، خواهان ایجاد اداره به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌های خصوصی شده بود.

ایجاد اداره امر به معروف طالبان در دانشگاه‌های خصوصی

سخت‌گیری‌های طالبان علیه زنان با اعتراضات گسترده مواجه شده است. طالبان به تازگی موجی از اختطاف معترضان در کابل را به راه انداخته است.

موج تازه اختطاف فعالان زن در کابل

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x