صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افغانستان می‌توانست گلستان روی زمین باشد

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفته اگر امریکا پول‌ها را در افغانستان عاقلانه به مصرف می‌رساند، این کشور می‌توانست گلستان روی زمین باشد.

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفته اگر امریکا پول‌ها را در افغانستان عاقلانه به مصرف می‌رساند، این کشور می‌توانست گلستان روی زمین باشد.

پیک‌آفتاب: دیمیتری مدودف در صحبت با رسانه‌های روسی گفته است، پولی که امریکا بیش از 20 سال در افغانستان خرج کرد، اگر عاقلانه استفاده می‌شد، می‌توانست این کشور فقیر را به گلستان تبدیل کند، اما چنین نشد و اکنون این کشور پس از خروج غیرمسئولانه امریکا از این کشور با فاجعه انسانی روبه‌رو است.

وی افزوده است: “پولی‌که در این مدت، بیش از 20 سال خرج شده است، برای مقاصد کاملاً متفاوت استفاده می‌شد، می‌توانست افغانستان را به نظر من به گلستان روی زمین تبدیل کند. حالا نمی‌دانم آن پول‌ها به کجا رفتند، احتمالاً به نوعی در معاملات فاسد حیف‌ومیل شد”.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر معاون وزیر خارجه روسیه از حضور گسترده گروه‌های ترورستی از جمله داعش و القاعده و تهدیدات ناشی از حضور این گروه‌ها در افغانستان برای روسیه و کشورهای آسیای میانه ابراز نگرانی کرده و افزوده بود که مسکو آماده است تا در زمینه مبارزه با تروریسم در افغانستان هم‌کاری کند.

روسیه نگران فعالیت رو به گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان

از سوی دیگر، دیمیتری مدودف، پیش‌تر از شرکت کنندگان سازمان همکاری شانگ‌های خواسته بود تا در مورد پروژه‌های مشخصی فکر کنند که به افغانستان کمک کند تا این کشور از بحران اقتصادی نجات یابد و ثبات در این کشور فراهم شود.

مدودف در بخشی از اظهارات خود گفته است: “در زمان حضور نیروهای امریکایی در افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور افزایش سرسام‌آور داشت. نیروهای خارجی چشمان خود را در برابر قاچاق مواد مخدر در افغانستان بسته بودند؛ زیرا از قاچاق آن‌ها نفع می‌بردند”.

این در حالی است که پیش‌تر نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفته بود که تلاش‌های امریکا برای نشان دادن موفقیت‌آمیز بودن سیاست واشنگتن در افغانستان ریاکارانه و فریب است و حضور 20 ساله امریکا در افغانستان به سختی پیروزی تلقی می‌شود.

روسیه: حضور بیست ساله امریکا در افغانستان، به سختی پیروزی تلقی می‌شود

استقرار ده‌ها تانک زرهی روسیه در مرز افغانستان

روسیه: سیاست‌های امریکا در قبال افغانستان شکست خورده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x