صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

از سرگیری تظاهرات کشاورزان هندی به دلیل عملی نشدن وعده‌های دولت

هزاران کشاورز هندی بار دیگر با برگزاری تظاهرات در دهلی‌‌نو، علیه آن‌چه عملی نشدن وعده‌های نارندرا مودی، نخست ‌وزیر این کشور خوانده‌اند، اعتراض کردند.

هزاران کشاورز هندی بار دیگر با برگزاری تظاهرات در دهلی‌‌نو، علیه آن‌چه عملی نشدن وعده‌های نارندرا مودی، نخست ‌وزیر این کشور خوانده‌اند، اعتراض کردند.

پیک‌آفتاب: کشاورزان خشمگین در تظاهرات روز گذشته 22 اگست، شعارهایی علیه نخست ‌وزیر هند سر دادند و موانع گذاشته شده بر سر راه خود را شکستند و از آن‌ها عبور کردند.

تعداد کشاورزان شرکت کننده در این تظاهرات بیش از پنج هزار تن گزارش شده است.

براساس بیانیه‌ سازمان برگزارکننده این تظاهرات، کشاورزان معترض خواستار تضمین برای وضع یک قیمت حداقل دولتی برای همه محصولات کشاورزی و هم‌چنین نادیده گرفتن همه بدهی‌های خود هستند.

گفته می‌شود که هنوز دولت رسماً به این درخواست کشاورزان معترض پاسخی نداده است، اما پیش‌تر دولت فدرال هند موافقت کرده بود که گروهی از تولید کنندگان و مقام‌های دولتی برای یافتن راه‌هایی در زمینه تضمین حداقل قیمت‌های حمایتی تشکیل شود.

این تظاهرات بیش از هشت ماه پس از پایان اعتراضات یک‌ساله کشاورزان هندی است که در نهایت دولت دهلی‌نو مجبور شد به بسیاری از خواسته‌های آنان تن دهد.

اعتراضات کشاورزان هندی که در سال 2020 آغاز شده بود، واکنشی به سه مصوبه زراعتی بود که کشاورزان آن‌ها را قوانینی علیه خود می‌دانستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x