صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ارسال کمک‌های عاجل هلال احمر افغانی به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست

عرفان الله شرف‌زوی، سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی از ارسال کمک‌های فوری این نهاد به زلزله‌زدگان باشندگان ولسوالی‌های گیان ولایت پکتیکا و سپیری ولایت خوست خبر می‌دهد.

عرفان‌الله شرف‌زوی، سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی از ارسال کمک‌های فوری این نهاد به زلزله‌زدگان باشندگان ولسوالی‌های گیان ولایت پکتیکا و سپیری ولایت خوست خبر می‌دهد.

پیک‌آفتاب: سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی در توئیتر خود نگاشته است: “کارمندان صحی و رضاکاران هلال احمر افغانی همین لحظه در حال خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ولسوالی گیان در ولایت پکتیکا می‌باشند.”

وی هم‌چنان نگاشته است، جمعیت هلال احمر افغانی از ذخیره‌گاه خود در ولایت پکتیکا، به تعدادی از خانواده‌های آسیب‌دیده در ولسوالی سپیری ولایت خوست به منظور هم‌کاری، امدادرسانی اضطراری را آغاز کرده است.

براساس آمارهای ابتدایی، تاکنون بیش از 800 تن در نتیجه زلزله شب گذشته در بخش‌هایی از ولایات پکتیکا و خوست کشته و زخمی شده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که در اثر زلزله در ولسوالی‌های نکی، زیروک، برمل و گیان این ولایت، 255 تن کشته و بیش از 500 تن زخمی شده‌اند.

در همین حال، طالبان اعلام کرده‌اند که چرخ‌بال‌ها و آمبولانس‌ها از ولایت‌های هم‌جوار به محلات آسیب دیده فرستاده شده و زخمی‌ها در حال انتقال به شفاخانه هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x