صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ابراهیم رئیسی برای شرکت در نشست گاز به قطر سفر می‌کند

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران فردا دوشنبه 21 فبروری، هفته جاری برای شرکت در نشست کشورهای صادر کنند گاز(GECF)، به قطر سفر می‌کند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران فردا دوشنبه 21 فبروری، هفته جاری برای شرکت در نشست کشورهای صادر کنند گاز(GECF)، به قطر سفر می‌کند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری فرانسه روز گذشته به نقل از “دیپلمات‌ها” نوشته که رئیس جمهور روسیه با آن‌که کشورش یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان گاز در جهان است، در این نشست حاضر نخواهد بود. دلیل این امر تنش و درگیری بر سر اوکراین ذکر شده است. نشست کشورهای صادرکننده گاز که 11 کشور از جمله روسیه عضو آن است در بحبوحه تنش‌های نگران‌کننده میان روسیه و اوکراین در قطر برگزار می‌شود.‎

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو و ونزوئلا، 11 عضو اصلی GECF هستند و هالند، ناروی، عراق، عمان، پرو، آذربایجان و امارات به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادر کننده گاز شرکت می‌کنند.

قرار است نشست گاز روز یک‌شنبه 20 فبروی، در دوحه، پایتخت قطر آغاز شود و رهبران کشورها درباره تولید، توزیع و چگونگی تعامل کشورها برای خرید این نرژی بحث و تبادل نظر کنند.

در همین حال خبرگزاری تسنیم امروز خبر داد که ابراهیم رئیسی فردا دوم حوت، برای حضور در ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز عازم قطر شود. او قرار است با امیر قطر نیز دیدار کند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نشست قرار است که راه‌های افزایش تولید این انرژی در میان‌مدت بررسی شود.

تنش بر سر اوکراین و سایه حمله روسیه به این کشور در فصل زمستان باعث نگرانی اروپا شده که برای تامین گاز مورد نیاز خود به این دو کشور وابسته است.

در بحبوحه بحران اوکراین، غرب به دنبال تامین‌کنندگانی برای جای‌گزینی گاز وارداتی از روسیه است تا در صورت حمله روسیه به اوکراین، از کمبود انرژی در اروپا جلوگیری شود.

با این حال خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از کارشناسان نوشته که اغلب تولیدکنندگان گاز در حال حاضر حداکثر تولید خود را دارند و احتمالاً تنها در کوتاه‌مدت قادر به تامین گاز بیش‌تر خواهند بود.

این در حالی است که پیش‌تر، شیخ محمد عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به تهران سفر نمود تا از ابراهیم رئیسی، رئیس ‌جمهور ایران، جهت شرکت در ششمین نشست سران کشورهای صادر کننده گاز در قطر دعوت کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x