صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آموزگاران در کابل: قبل از وقوع فاجعه، معاش پرداخت کنید!

شماری از آموزگاران پایتخت، امروز چهارشنبه 5 عقرب، در یک تجمع مسالمت‌آمیز، خواهان پرداخت معاشات آموزگاران شدند. این آموزگاران همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواسته که نهادهای آموزشی افغانستان را فراموش نکنند. پیک‌آفتاب: این آموزگاران که از پرداخت نشدن به موقع معاشات شان شکایت دارند، از مسئولین دولت طالبان می‌خواهند که هرچه زودتر در این زمینه […]

شماری از آموزگاران پایتخت، امروز چهارشنبه 5 عقرب، در یک تجمع مسالمت‌آمیز، خواهان پرداخت معاشات آموزگاران شدند. این آموزگاران همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواسته که نهادهای آموزشی افغانستان را فراموش نکنند.

پیک‌آفتاب: این آموزگاران که از پرداخت نشدن به موقع معاشات شان شکایت دارند، از مسئولین دولت طالبان می‌خواهند که هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند. آنان تاکید می‌کنند که قبل از وقوع فاجعه انسانی، برای حل مشکلات اقتصادی آموزگاران اقدام عملی گردد.

آموزگاران پایتخت می‌گویند که با تحولات اخیر سیاسی درکشور اقشار مختلف جامعه دچار بحران شدید مالی و اقتصادی گردیده و با بلندرفتن نرخ مواد اولیه، فرارسیدن سرمای زمستان و پرداخت نشدن بموقع معاشات آموزگاران و دیگر کارمندان دولتی، مردم را در آستانه‌ای فاجعه بشری قرار داده است. آنان با اشاره به قضیه خودکشی یک معلم در کارته نو کابل و همچنین جان باختن یک ملازم مکتب در ولسوالی فیض آباد بدخشان، تاکید می‌کنند که زنگ خطر از وقوع فاجعه انسانی و مرگ تدریجی به صدا درآمده است.

این آموزگاران همچنین از سازمان‌های ملی و بین‌المللی و بخصوص سازمان ملل متحد خواسته‌اند که نهادهای آموزشی افغانستان را فراموش نکرده و دست‌کم برای حفظ وضعیت کنونی، به کمک‌های بشردوستانه در حمایت از آموزگاران افغانستان ادامه دهند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x