صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز مانور نظامی پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه در مرزهای افغانستان

پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه امروز دوشنبه، 26 میزان، بزرگترین مانور نظامی خود را در مرزهای  تاجیکستان و افغانستان آغاز کرد. پیک‌آفتاب: به گفته وزارت دفاع کشورهای روسیه و تاجیکستان، در این مانور بیش از 5000 نظامی که نیمی از آنها روسی می‌باشند، اشتراک دارند. این مانور نظامی قرار است شش روز ادامه یابد. […]

پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه امروز دوشنبه، 26 میزان، بزرگترین مانور نظامی خود را در مرزهای  تاجیکستان و افغانستان آغاز کرد.

پیک‌آفتاب: به گفته وزارت دفاع کشورهای روسیه و تاجیکستان، در این مانور بیش از 5000 نظامی که نیمی از آنها روسی می‌باشند، اشتراک دارند. این مانور نظامی قرار است شش روز ادامه یابد.

روسیه و متحدانش پیش از این هم که طالبان کنترول افغانستان در مناطق مرزی تاجیکستان و افغانستان تمرینات نظامی داشته اند.

روسیه یکی از قدرت های بزرگ منطقه نگران احتمال نفوذ شبه نظامیان اسلام گرا به شوری سابق در آسیای مرکزی است. مسکو که یک پایگاه بزرگ نظامی در تاجیکستان دارد، به دوشنبه پایتخت آن کشور اطمینان داده است که در صورت هرگونه خطر مرزی به آن کشور کمک خواهد کرد.

خبرها حاکی از آن است که تاجیکستان برخلاف دیگر کشورهای آسیای مرکزی، تمایل به همکاری با دولت طالبان ندارد و مخالف شناسایی بین المللی آن است.

اخیرا روابط تاجیکستان با طالبان به خاطر اظهارات مقامات دو طرف دچار تنش شده و دو طرف نیروهای نظامی خویش را در مرزهای دو کشور جابجا کرده اند تا تحریکات جانب مقابل را مدنظر داشته باشند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x