صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز روند توزیع پاسپورت برای بیماران متقاضی در شفاخانه‌های دولتی

مسئولان ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخله طالبان می‌گویند که به منظور ایجاد سهولت برای بیماران متقاضی پاسپورت، روند توزیع پاسپورت‌ در شفاخانه‌های دولتی آغاز شده است.

مسئولان ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخله طالبان می‌گویند که به منظور ایجاد سهولت برای بیماران متقاضی پاسپورت، روند توزیع پاسپورت‌ در شفاخانه‌های دولتی آغاز شده است.

پیک‌آفتاب: غلام‌مصطفی ابراهیم‌خیل، معاون ریاست پاسپورت وزارت داخله طالبان روز گذشته 12 سنبله، در مراسمی که به همین منظور در شفاخانه 300 بستر پولیس برگزار شده بود، گفته است: “به منظور ایجاد سهولت برای بیماران متقاضی پاسپورت، روند توزیع پاسپورت را در شفاخانه‌های دولتی آغاز کردیم.”

به گفته ابراهیم‌خیل، پیش از این با تایید ریاست قوانین وزارت صحت عامه و کمیسیون وزارت داخله طالبان، برای بیماران متقاضی، پاسپورت توزیع می‌گردید که پروسه طولانی داشت، به همین دلیل ما پس از این در شفاخانه‌های دولتی برای بیمارانی که امکانات درمان‌شان در داخل کشور موجود نیست، پاسپورت توزیع می‌کنیم.

معاون ریاست پاسپورت در ادامه می‌افزاید که پس از این هیئتی از ریاست عمومی پاسپورت روزانه به شفاخانه‌های دولتی مراجعه کرده و با مشوره رئیس شفاخانه، برای بیمارانی که امکانات درمان‌شان در داخل کشور موجود نباشد و خواهان اخذ پاسپورت باشند، احکام اخذ پاسپورت می‌دهند.

به گفته این مسئول ریاست پاسپورت طالبان، در حال حاضر روزانه برای ۵۰۰ بیمار پاسپورت توزیع می‌گردد و تلاش‌ها جریان دارد که پروسه اخذ پاسپورت برای بیماران ساده‌تر شود.

این در حالی است که پیش‌تر مسئولان این ریاست طی یک نشست خبری گفته بودند که روزانه برای سه هزار متقاضی، پاسپورت توزیع می‌گردد و قرار است تا یک ماه آینده این روند به 10 هزار تن در روز برسد. مسئولان ریاست پاسپورت هم‌چنین گفته بودند که قرار است در آینده نزدیک، سه میلیون جلد پاسپورت جدید در اختیار این ریاست قرار گیرد و پس از آن چهار مرکز توزیع پاسپورت در کابل و سیستم ثبت‌نام آنلاین در ولایات فعال گردد.

این در حالی است که پس از فروپاشی حکومت پیشین و تسلط مجدد طالبان در 15 اگست سال گذشته، موج تازه‌ای از مهاجرت به خارج از کشور آغاز شد و به همین دلیل روزانه هزارن تن متقاضی برای اخذ پاسپورت به ریاست پاسپورت مراجعه می‌کنند.

طالبان: روزانه چهار هزار جلد پاسپورت توزیع می‌گردد

طالبان: ساعت 12 ثبت‌نام آنلاین پاسپورت باز شد؛ متقاضیان: سایت بسته است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x