صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه؛ بی‌میلی شهروندان به اشتراک برای رای‌دهی

انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه از صبح امروز یک‌شنبه 10 اپریل، آغاز خواهد شد، اما هنوز بخش مهمی از واجدین شرایط رای‌دهی، نه تصمیمی برای مشارکت در انتخابات گرفته و نه نامزد مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.

انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه از صبح امروز یک‌شنبه 10 اپریل، آغاز خواهد شد، اما هنوز بخش مهمی از واجدین شرایط رای‌دهی، نه تصمیمی برای مشارکت در انتخابات گرفته و نه نامزد مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: نتیجه نظرسنجی موسسه “افکار عمومی فرانسه” نشان می‌دهد که 30 درصد از واجدین شرایط رای‌دهی در این کشور، هنور تصمیم نگرفته‌اند به کدام نامزد رای دهند و بخش مهمی از آن‌ها هنوز تصمیم به مشارکت در رای‌دهی نیز ندارند.

در این میان بسیاری از شهروندان فرانسه می‌گویند در تبلیغات انتخاباتی امسال، ایده جدیدی از نامزد‌ها نشنیده‌اند و 80 درصد واجدین شرایط رای‌دهی می‌گویند کارزارهای انتخاباتی ضعیف بوده است.

اکثریت رای‌دهندگان فرانسه منتظر ایده‌های جدید نامزدها برای بهبود رفاه اجتماعی هستند، موضوعی که در میانه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین رنگ باخته است و سیل مهاجران اوکراینی هنجارهای درون‌شهری را نیز آسیب زده است.

در همین حال، مارین لوپن یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و رقیب امانوئل مکرون، در توییتی گفته است که فرانسویان عزیز به حرف کسانی که به دنبال تضعیف روحیه شما و قطع ارتباط با مردم هستند، گوش ندهید. از حق رای خود برای دفاع از خود استفاده کنید. در 10 و 24 اپریل، بروید رای دهید! اگر مردم رای دهند، مردم پیروز می‌شوند!

در این دور از انتخابات؛ امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور کنونی کشور به هم‌راه مارین لوپن، رهبر راست‌گرای “جبهه ملی فرانسه”، بیش‌ترین شانس برای ورود به دور دوم انتخابات را دارند.

طی 20 سال گذشته، هیچ رئیس ‌جمهوری در فرانسه نتوانسته برای دور دوم ریاست‌ جمهوری کشور را در دست بگیرد.

خانم لوپن بیش‌تر با شعارهای ضد مهاجرتی و ملی‌گرایانه وارد رقابت‌های انتخاباتی شده است.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که به رغم افت محبوبیت مکرون، او هنوز هم بیش‌ترین شانس جذب آرا را دارد و خانم لوپن در رتبه دوم قرار گرفته است.

طی روزهای گذشته خانم لوپن، اختلاف رای خود با مکرون را به شدت کاهش داده است.

انتظار می‌رود انتخابات ریاست ‌جمهوری فرانسه طبق معمول به دور دوم بکشد و رقابت‌های اصلی میان مکرون و خانم لوپن خواهد بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x