صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عفو بین‌الملل خواهان وضع محدودیت بر سفر مقامات طالبان شد

هدر بار، معاون بخش زنان سازمان عفو بین‌الملل، خواهان وضع محدودیت بر سفر مقامات طالبان شده است. این مقام عفو بین‌الملل با اشاره به تصمیمات اخیر طالبان، گفته که این گروه بارها تعهدات خود با جامعه جهانی را نقض کرده است.

هدر بار، معاون بخش زنان سازمان عفو بین‌الملل، خواهان وضع محدودیت بر سفر مقامات طالبان شده است. این مقام عفو بین‌الملل با اشاره به تصمیمات اخیر طالبان، گفته که این گروه بارها تعهدات خود با جامعه جهانی را نقض کرده است.

پیک‌آفتاب: هدر بار در رهنمودی خطاب به سازمان‌ها و کشورهای جهان، برخی از مهم‌ترین تصمیمات طالبان در روزهای اخیر را یادآوری کرده و گفته که این‌ها بخشی از رفتارهای ناقض تعهدات طالبان به جامعه جهانی می‌باشد. به اساس رهنمود هدر بار، طالبان در 21 مارچ، اعلام کردند که مکتب‌های دخترانه بازگشایی خواهد شد، اما در 23 مارچ اعلام کردند که دختران تا زمانی‌که قوانین اسلامی رعایت نشود، نمی‌توانند به مکتب بیایند. طالبان در 25 مارچ از سفر هوایی زنان بدون محرم شرعی ممانعت کردند و در 27 مارچ، محدودیت‌هایی را برای حضور زنان در پارک‌های تفریحی پایتخت وضع کردند.

معاون بخش زنان عفو بین‌الملل نوشته است، این‌ها آخرین مورد از یک رشته طولانی از وعده‌های نقض شده و محدودیت‌ها بر حقوق زنان و دختران است که طالبان از زمان کنترل افغانستان در سال گذشته اعمال کرده‌اند. او در ادامه تاکید کرده است، نشانه‌های وجود دارد که طالبان در آینده حملات‌شان بر حقوق زنان را تشدید خواهند کرد.

هدر بار از جامعه جهانی و از جمله ایالات متحده، آلمان، بریتانیا و اتحادیه اروپا خواسته است که با مقامات طالبان به عنوان رهبران جهانی رفتار نکنند و باید ممنوعیت سفر برخی از رهبران ارشد طالبان را تشدید کنند. او هم‌چنین گفته که جهان باید از برگزاری نشست‌های که باعث ایجاد اعتبار برای رهبری طالبان می‌شود، اجتناب کنند. به گفته این عضو عفو بین‌الملل، دیدارها با رهبران طالبان بهتر است در کابل یا دوحه بدون تصویر انجام شود و در این دیدارها حتماً نمایندگان زن افغانستان حضور داشته باشند.

هدر بار هم‌چنین خواهان حمایت از معترضان شده و تاکید کرده است در بخش آموزش نیز کمک‌ها تنها در صورتی انجام شود که دختران در آن شامل باشد. این سازمان تاکید کرده که برای معارف صرفاً مردانه هیچ هزینه صورت نگیرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x