صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رینا امیری: پس از بازگشت طالبان به قدرت، زنان از تمام حقوق خود محروم شده‌اند

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان افغانستان می‌گوید که پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، زنان از تمام حقوق خود محروم شده‌اند.

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان افغانستان می‌گوید که پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، زنان از تمام حقوق خود محروم شده‌اند.

پیک‌آفتاب: رینا امیری، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان افغانستان گفته است، نزدیک به چهل میلیون شهروند افغانستان در یک وضعیت بحران بشری قرار دارند و دختران و زنان در افغانستان، بیش از هر زمان دیگر هزینه آن‌را می‌پردازند.

امیری که در مراسم شانزدهمین دور اهدای جوایز زنان شجاع صحبت می‌کرد، گفت: “وقتی به او می‌گویند دختران و زنان حق کار و تحصیل ندارند و نمی‌توانند از خود دفاع کنند، فکر می‌کند که تازه از یک خواب بیدار شده است”. او در این خصوص تصریح کرده است: “در پانزدهم اگست که طالبان بر افغانستان مسلط شد، زنان یک شبه از تمام حقوق خود محروم شدند. من می‌خواهم این وضعیت را برای خود تصور کنید، من این کار را می‌کنم و به همین دلیل نگران هستم”.

رینا امیری در ادامه می‌افزاید، زنان افغانستان با تمام این بدبختی‌ها مبارزه کرده و شجاعانه از حقوق خود دفاع کرده‌اند و برخی نیز مجبور به ترک کشور شده‌اند.

امیری هم‌چنان ابراز نگرانی کرد که بدون مشارکت اقشار مختلف افغانستان به ویژه زنان، این کشور در جنگ دیگری فرو خواهد رفت.

رینا امیری خبر ورود زنان و دختران به مکتب‌ها و دانشگاه‌ها را دل‌گرم کننده دانست، اما افزود باید یک فرمان به سطح ملی صادر شود که دختران و زنان در هر مقطع تحصیل کنند.

از جانب دیگر، امیری از جامعه جهانی خواست که برای صلح و ثبات پایدار در افغانستان، از زنان و دختران حمایت کنند.

این در حالی مطرح می‌شود که نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان افغانستان، پیش‌تر گفته بود که باید از توانایی‌های دختران افغانستان برای حرکت به سوی ثبات در افغانستان استفاده شود. رینا امیری از دیدارهایش با نمایندگان زن قطر خبر داده و گفته بود که با آن‌ها در مورد حقوق زنان و حقوق بشر در افغانستان گفتگو کرده است.

امریکا: افغانستان بدون زنان به ثبات نمی‌رسد

نماینده ویژه امریکا: کشورهای اسلامی طالبان را وادار به پاسخگویی نسبت به حقوق بشر نمایند

رینا امیری: طالبان اجازه دهند رسانه‌ها بدون ترس فعالیت کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x