صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماینده ویژه امریکا: کشورهای اسلامی طالبان را وادار به پاسخگویی نسبت به حقوق بشر نمایند

رینا امیری، نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای زنان افغانستان می‌گوید، کشورهای اسلامی باید طالبان را درباره احترام به حقوق بشر و اجازه کار و آموزش زنان و دختران پاسخگو نگه‌دارند.

رینا امیری، نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای زنان افغانستان می‌گوید، کشورهای اسلامی باید طالبان را درباره احترام به حقوق بشر و اجازه کار و آموزش زنان و دختران پاسخگو نگه‌دارند.

پیک‌آفتاب: رینا امیری امروز شنبه ۳۰ دلو، در رشته توییتی نوشته است که با نمایندگان کشورهای عضو سازمان هم‌کاری اسلامی در شهر جده عربستان دیدار کرده است. او گفته که در این دیدار از اعضای سازمان هم‌کاری اسلامی خواسته تا طالبان را برای تشکیل حکومت فراگیر تحت فشار بگذارند. نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان تاکید کرده که حقوق بشر و موضوعات بشردوستانه به هم مرتبط هستند.

او در حساب توییتر خود نوشته است: “در جده، با نمایندگان سازمان هم‌کاری‌های اسلامی توافق کردیم که جهان اسلام باید در خط مقدم پاسخگو کردن طالبان برای احترام به حقوق بشر و اجرای تعهد خود در زمینه توان‌مندسازی زنان و دختران، با همه تنوع‌شان، به مکتب، کار و زندگی عمومی و سیاسی بازگردند.”

امیری افزوده که در این دیدار از اعضای سازمان هم‌کاری اسلامی خواسته شده تا طالبان را برای حمایت از تشکیل حکومت فراگیر و پایان‌دادن به مجازات علیه کسانی که از حقوق‌شان دفاع می‌کنند، تحت فشار قرار دهند.

او هم‌چنین گفته که بحث‌های موثری با بانک توسعه اسلامی داشته است. امیری از «پیش‌رفت» در ایجاد صندوق امانی و تلاش‌ها برای جلب حمایت اعضای سازمان هم‌کاری اسلامی و سایر کشورها برای رسیدگی به وضعیت بشری افغانستان استقبال کرده است.

نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان اضافه کرده است که جلسه موثری با آکادمی فقه عربستان در زمینه اعطای بورسیه برای زنان داشته است که تتکید می‌کند حقوق زنان برای تحصیل، کار و مشارکت در تمام عرصه‌های زندگی، از جمله سیاسی، در اسلام غیرقابل انکار است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x