صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درخواست نظامی روسیه از چین، زلنسکی خواستار فشار بیش‌تر بر مسکو شد

رسانه‌های امریکایی نوشته‌اند که مسکو پس از حمله به اوکراین، از چین خواستار کمک نظامی و اقتصادی شده است تا به تقویت نیروهای خود بپردازد.

رسانه‌های امریکایی نوشته‌اند که مسکو پس از حمله به اوکراین، از چین خواستار کمک نظامی و اقتصادی شده است تا به تقویت نیروهای خود بپردازد.

پیک‌آفتاب: روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست به نقل از منابع امریکایی گزارش داده‌اند که مسکو پس از اشغال اوکراین از چین درخواست کمک تسلیحاتی کرده است.

از سوی دیگر، روسیه هم‌چنان برای مقابله با تحریم‌های گسترده غرب، خواستار کمک‌های اقتصادی چین شده تا در تنگنای اقتصادی بیش از حد قرار نگیرد.

از سوی دیگر، منابع امریکایی به علت حساسیت‌های استخباراتی توضیح نداده‌اند که روسیه با وجود مجهز بودن به تسلیحات پیش‌رفته، چه نوع سلاح‌هایی از چین درخواست کرده و واکنش چین به درخواست این کشور چه بوده است.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ امریکا در مورد این گزارش ابراز نظر نکرده، اما یک مقام امریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است که او روز دوشنبه 14 مارچ در دیدار با ینگ جی‌چی، از اعضای ارشد حزب کمونیست چین در ایتالیا نسبت به حمایت نظامی و اقتصادی چین از روسیه در جنگ اوکراین هشدار خواهد داد.

سالیوان بدون اشاره مستقیم به موضوع حمایت نظامی چین از روسیه در جنگ اوکراین، روز یک‌شنبه به تلویزیون سی‌ان‌ان گفته بود: “ما به طور رسمی و خصوصی به بیجینگ گفته‌ایم که هر تلاش گسترده برای تضعیف تحریم‌ها یا حمایت از روسیه حتماً برای چین پی‌آمد خواهد داشت”.

 

از سوی دیگر، زلنسکی از بایدن خواسته که فشار اقتصادی بر مسکو را افزایش داده و تحریم‌ها علیه روسیه را گسترش دهد. رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه از رئیس‌ جمهور بایدن خواست تا کمپاین اقتصادی امریکا علیه روسیه را گسترش دهد و اقدامات بیش‌تری را برای قطع تجارت بین‌المللی روسیه انجام شود.

منابع اما گفته اند که زلنسکی از بایدن درخواست کرده که منفذ تحریم‌های موجود را ببندد، فهرست مقامات دولتی روسیه را که تا کنون تحریم شده‌اند را گسترش داده و دست‌رسی روسیه به آب‌راه‌های بین‌المللی را محدود نماید.

در همین حال، زلنسکی و دولت اوکراین مصر اند که متحدان غربی برای مجازات اقتصادی روسیه به دلیل تهاجم این کشور، سریع‌تر حرکت کنند. زلنسکی خواستار تحریم تجاری بین‌المللی همه کالاها و محصولات روسیه شده است. اوکراین هم‌چنین از امریکا خواسته که ورود کشتی‌های روسی به بنادر و کانال‌های خود را ممنوع نماید.

این در حالی مطرح می‌شود که به تازگی موشک‌های کرملین یک پایگاه نظامی در غرب اوکراین را هدف قرار داده و قطر اعلام کرده که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه این کشور به مسکو می‌رود.

حمله موشکی روسیه به پایگاه نظامی اوکراین؛ وزیر خارجه قطر به مسکو می‌رود

توصیه اسرائیل به اوکراین: پیشنهادات روسیه برای پایان جنگ را بپذیرید

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x