صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تظاهرات کنندگان در پاکستان: عمران خان باید کنار برود

هزاران نفر از طرف‌داران احزاب مخالف به رهبری حزب مردم در پاکستان با شعار کنار زدن عمران خان روز سه‌شنبه 8 مارچ، در اسلام‌آباد راهپیمایی کردند.

هزاران نفر از طرف‌داران احزاب مخالف به رهبری حزب مردم در پاکستان با شعار کنار زدن عمران خان روز سه‌شنبه 8 مارچ، در اسلام‌آباد راهپیمایی کردند.

پیک‌آفتاب: براساس اطلاعات منتشره، نخست ‌وزیر پاکستان متهم است با حکم‌رانی ضعیف و سوءمدیریت، نتوانسته است اقتصاد این کشور را بهبود بخشد. آنها در این تظاهرات از عمران خان، نخست وزیر این کشور خواستند که از مقام خود استعفا کند، زیرا نتوانسته این کشور را به لحاظ اقتصادی و سیاسی مدیریت کند.

این راهپیمایی که از سوی حزب مردم پاکستان سازمان‌دهی شده بود، احتمال آشفتگی سیاسی را در این کشور مجهز به سلاح هسته‌ای که در آن ارتش نقش تعیین کننده‌ای دارد، تقویت کرده است.

بلاول بوتو، رهبر حزب مردم در حومه اسلام‌آباد به عمران خان گفت: “ظرف 24 ساعت استعفا بده و در انتخابات با ما روبه‌رو شو و یا برای یک رای عدم اعتماد (در پارلمان) آماده باش.”

منتقدان می‌گویند که عمران خان در سال 2018 با حمایت ارتش در انتخابات پیروز شده است. اما نخست ‌وزیر پاکستان و ارتش این کشور این اتهام را رد می‌کنند.

احزاب مخالف می‌گویند برای دادن رای عدم اعتماد به عمران خان به رای 11 نماینده پارلمان نیاز دارند. نخست ‌وزیر پاکستان سال گذشته از یک رای عدم اعتماد نجات پیدا کرده بود.

این در حالی است که انتخابات سراسری پاکستان در سال 2023 برگزاری می‌شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x