صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امیرعبداللهیان: در کمتر از چند ساعت می‌توانیم به توافق برسیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفتگو با یورونیوز گفته که نزدیک شدن ایران و غرب به حصول توافق، منوط به انعطاف‌پذیری بیشتر امریکا و اروپا است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفتگو با یورونیوز گفته که نزدیک شدن ایران و غرب به حصول توافق، منوط به انعطاف‌پذیری بیشتر امریکا و اروپا است.

پیک‌آفتاب: وزیر خارجه ایران در این گفتگو تصریح کرده که ایران در جریان گفتگوی وین که با هدف احیای برجام و رفع تحریم‌های امریکا در جریان است، ابتکار عمل بالایی از خود نشان داده و با انعطاف‌پذیری زیادی بر سر میز گفتگو حاضر شده است. او افزوده است: “با وجود این‌که غرب در طول این گفتگوی دشوار، بارها احتمال ترک میز گفتگو را مطرح کرده ولی ما همواره تاکید کرده‌ایم که با جدیت بر سر میز گفتگو خواهیم ماند”.

امیرعبداللهیان تصریح کرده است: “در حال حاضر نیز می‌گوییم که بیش از هر زمان دیگری به حصول توافق نزدیک شده‌ایم. به همین جهت است که به امریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها اطلاع داده‌ایم و به سه کشور اروپایی هم از سوی هم‌کارانم در وین یا خودم گفته‌ایم که دیگر کاملاً واضح است که نوبت شما فرا رسیده و زمان مشاهده ابتکار عمل و انعطاف‌پذیری طرف غربی است”.

امیرعبداللهیان در ادامه توضیح داده است: “ما در حال نزدیک شدن به حصول توافق هستیم اما هنوز برخی از مسائل باقی مانده که خطوط قرمز ما هستند”. وزیر خارجه ایران افزوده است: “ما فکر می‌کنیم اگر طرف غربی امروز واقع‌بینانه‌ با آن‌چه در میز گفتگوهای وین می‌گذرد برخورد کند، ما می‌توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم”. وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرده است: “بنابراین، تعیین زمان دقیق توافق وابسته به انعطاف و ابتکار طرف غربی است”.

از سوی دیگر؛ سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در توییتی نگاشته است: “ایران مصمم است که مذاکرات وین را با موفقیت به پایان برساند. ما قبلاً تصمیمات جدی خود را گرفته‌ایم و جدیت خود را در تمام مدت نشان داده‌ایم. برای دست‌یابی به توافق نهایی، اکنون بر عهده E3 و ایالات متحده است که فوراً همین کار را انجام دهند”.

گفتنی است که دور هشتم گفتگوی هسته‌ای میان ایران و کشور‌های 1+4 با میانجی‌گری اتحادیه اروپا و با مشارکت غیرمستقیم امریکا به منظور احیای برجام و لغو تحریم‌های امریکا در وین جریان دارد و طی روزهای اخیر غرب از برداشته‌ شدن گام‌های مثبت برای حصول توافق نهایی خبر داده‌ بودند.

در همین حال؛ اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان روز شنبه 19 فبروری، هشدار داد که شانس نجات توافق هسته‌ای با ایران در حال کاهش است. شولتز افزود: “لحظه موعود برای تصمیم‌گیری رهبران ایران فرا رسیده تا تصمیم درست اتخاذ نمایند”. شولتز اما خاطرنشان کرد: “آلمان هرگز زیر بار دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رفت”.

نخست وزیر آلمان: لحظه موعود برای ایران فرارسیده است

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر باقری‌کنی، رئیس تیم گفتگو کننده ایران در گفتگوی هسته‌ای وین روز چهارشنبه 15 فبروری، گفت که طرفین بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌اند. او افزود که این امر در نهایت بستگی به تصمیم طرف مقابل دارد.

ایران: بیش از هر زمان دیگر به توافق نزدیک شده‌ایم

ایران: اگر تحریم‌ها لغو شوند، امکان هر گونه توافق با امریکا وجود دارد

بایدن برخی تحریم‌های ایران را لغو کرد

گفتگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و فرانسه

بورل: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران امکان‌پذیر است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x