صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماینده ویژه امریکا حرف‌اش را پس گرفت؛ ۲۹ زن و چندین کودک ربوده شدند

۲۹ زن و شماری از کودکان در جمع افراد ربوده شده قرار دارند. طالبان شب گذشته این خانه امن را محاصره کرده و صبح امروز زنان و کودکان را با خود برده‌اند.

۲۹ زن و شماری از کودکان در جمع افراد ربوده شده قرار دارند. طالبان شب گذشته این خانه امن را محاصره کرده و صبح امروز زنان و کودکان را با خود برده‌اند.

پیک‌آفتاب: رینا امیری توییت خود در مورد ربوده شدن ۲۹ فعال حقوق زن در کابل را پاک کرده است. او پیش‌تر نوشته بود که طالبان با یورش به یک خانه امن در کابل، ۲۹ فعال حقوق زن را ربودند. خانم رینا امیری اما، لحظات بعد توییت‌اش را پاک کرده است.

هنوز مشخص نیست که چرا نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان و حقوق بشر افغانستان، توییت‌اش را پاک کرده، اما منابع موثق به خبرگزاری پیک‌آفتاب تایید می‌کنند که این بانوان از سوی طالبان ربوده شده‌اند. شماری کودک نیز در جمع افراد ربوده شده قرار دارند.

منابع می‌گویند در این خانه امن، شماری از زنان از جمله مدینه دروازی، نایره کوهستانی و مرجان حضور داشته‌اند. منابع تاکید کردند که طالبان شب گذشته این خانه امن را محاصره کرده و صبح امروز دختران را به محل نامعلوم انتقال داده‌اند. به گفته منابع، از صبح امروز تماس با زنان ربوده شده قطع شده است.

طالبان تاکنون به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

این در حالی است که به تازگی چندین فعال زن که هفته‌ها در بازداشت طالبان بودند، از بند طالبان رها شدند. طالبان پیش‌تر نیز بازداشت این دختران را رد کرده بودند، اما به تازگی با گرفتن “تعهد کتبی” این دختران را آزاد کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x