صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لت‌وکوب یک خبرنگار در حضور رئیس پاسپورت در کابل

در حال تهیه گزارش بودم که محافظین ریاست پاسپورت من را از روی دیوار مانع ریاست به زمین انداختند و بعد شروع کردند به لت‌وکوب با قنداق تفنگ و کیبل. رئیس پاسپورت گفت: "دستت خلاص به هرجا که می‌توانی شکایت کن." عبدالقیوم زاهد صمدزی، خبرنگار ۹۲ نیوز پاکستان روز گذشته در ریاست پاسپورت کابل، لت‌وکوب شده است.

در حال تهیه گزارش بودم که محافظین ریاست پاسپورت من را از روی دیوار مانع ریاست به زمین انداختند و بعد شروع کردند به لت‌وکوب با قنداق تفنگ و کیبل. رئیس پاسپورت گفت: “دستت خلاص به هرجا که می‌توانی شکایت کن.” عبدالقیوم زاهد صمدزی، خبرنگار ۹۲ نیوز پاکستان روز گذشته در ریاست پاسپورت کابل، لت‌وکوب شده است.

پیک‌آفتاب: محافظان ریاست پاسپورت کابل، عبدالقیوم زاهد صمدزی، خبرنگار ۹۲ نیوز پاکستان را مورد لت‌وکوب قرار دادند. این رویداد روز سه‌شنبه ۵ دلو، در پیش ریاست پاسپورت کابل رخ داده و آقای صمدزی می‌گوید که او را در حضور رئیس پاسپورت، محافظان وی لت‌وکوب کرده‌اند.

صمدزی به پیک‌آفتاب گفت: “من روی مانع ریاست پاسپورت قرار داشتم، محافظین رئیس ابتدا من را از روی مانع به زمین انداختند و بعد با قنداق تفنگ و کیبل به سر و صورتم کوبیدند.” این خبرنگار از ناحیه گوش و صورت آسیب داده است. صمدزی برای تهیه گزارش به ریاست پاسپورت رفته بود و زمانی که از رفتار خشونت‌آمیز محافظان ریاست پاسپورت با یک زن تصویر می‌گرفت، مورد لت‌وکوب قرار گرفت.

او افزود، رئیس پاسپورت نظاره‌گر این ماجرا بود و زمانی که به او از رفتار محافظان‌اش اعتراض کردم که چرا چنین رفتار می‌کنند، گفت: “به هرجا می‌توانی شکایت کن.” رئیس پاسپورت به او گفته است که چرا از رخ‌دادهای که به ضرر طالبان است، گزارش تهیه می‌کند.

طالبان در پنج ماه گذشته محدودیت‌های زیادی را در برابر آزادی بیان به خصوص خبرنگاران وضع کرده‌اند. چند روز پیش رحمت‌الله مرجان‌خیل، خبرنگار محلی در ولایت غزنی نیز از سوی نیروهای طالبان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت. پرده گوش مرجان‌خیل به صورت جدی آسیب دیده و و داکتران به او گفته‌اند که نیاز به عمل جراحی دارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x