صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک 500 هزار دوز واکسین کرونای هند به افغانستان

وزارت خارجه هند با نشر بیانیه‌ای گفته است که این کشور در ادامه‌ کمک‌های بشردوستانه خویش برای شهروندان افغانستان 500 هزار دوز واکسین کووید-19 فرستاده است.

وزارت خارجه هند با نشر بیانیه‌ای گفته است که این کشور در ادامه‌ کمک‌های بشردوستانه خویش برای شهروندان افغانستان 500 هزار دوز واکسین کووید-19 فرستاده است.

پیک‌آفتاب: این محموله که 500 هزار دوز واکسین کرونا را شامل می‌شود، امروز شنبه اول جنوری 2022 در کابل به شفاخانه اندرا گاندی تحویل داده شده است.

وزارت خارجه هند گفته‌ است که این کشور 500 هزار دوز واکسین اضافی دیگر را در هفته‌های آینده به کابل می‌فرستد.

افزون بر موارد بالا، وزارت خارجه هند گفته‌ که دولت این کشور متعهد است که برای مردم افغانستان کمک‌های بشردوستانه شامل گندم، یک میلیون دوز واکسین کووید-19، دوا و سایر اقلام ضروری دیگر را فراهم نماید.

در بیانیه وزارت خارجه هند آمده است: “هند در اوایل ماه گذشته، ۱٫۶ تن کمک‌های طبی را از طریق سازمان جهانی صحت به افغانستان فرستاد”. این وزارت افزوده‌ است که در هفته‌های آینده گندم و بقیه کمک‌های طبی ارسال خواهد شد.

در بخش دیگر بیانیه آمده که هند در راستای فراهم آوری بیشتر کمک‌ها با آژانس‌های سازمان ملل و سایر نهادهای ذیربط برای نهایی‌کردن روش‌های حمل و نقل در ارتباط است تا این روند به درستی و به موقع طی شود.

این در حالی است که پیش‌تر جی‌ شنکر، وزیر خارجه هند در سومین دور گفتگوهای آسیای میانه در دهلی گفته که نگرانی دهلی‌نو و کشورهای آسیای مرکزی در مورد افغانستان مشابه است و برای رفع نگرانی‌ها و مشکلات، نیاز به تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان است.

هند: برای رفع چالش‌ها در افغانستان نیاز به تشکیل حکومت فراگیر است

تقلای دو همیشه رقیب در افغانستان: هند در پی آغاز ماموریت دیپلماتیک، پاکستان به دنبال رایزنی منطقه‌ای

هشدار کشورهای چین، روسیه و هند درباره وخامت اوضاع بشری در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نثاراحمد شیرزی فعال سیاسی وکادر فعال حزب دموکراتیک
نثاراحمد شیرزی فعال سیاسی وکادر فعال حزب دموکراتیک
2 سال قبل

هند روابط دیرینه با مردم افغانستان دارد و همواره در ساختار زیربنا های اقتصادی افعانستان نقش داشته در حالیکه پاکستان یک همسایه خوب نبوده مبرخلاف هند فقط با صدور و پرورش تروریزم برای افغانستان خطر ناک بوده
نثاراحمد شیرزی فعال سیاسی و کادر فعال حزب دموکراتیک خلق افغانستان در هند ،،، دهلی نو

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x