صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا ناکامی جنگ 20 ساله در افغانستان را بررسی می‌کند

کانگرس امریکا روز گذشته 15 دسمبر به ایجاد کمیسیونی رأی داد تا ناکامی‌های این کشور در افغانستان را بررسی کند. این کمیسیون ماموریت دارد تا ناکامی‌های 20 ساله امریکا در میدان جنگ افغانستان را موشکافی کرده و علل آن را به کانگرس ارایه نماید.

کانگرس امریکا روز گذشته 15 دسمبر به ایجاد کمیسیونی رأی داد تا ناکامی‌های این کشور در افغانستان را بررسی کند. این کمیسیون ماموریت دارد تا ناکامی‌های 20 ساله امریکا در میدان جنگ افغانستان را موشکافی کرده و علل آن را به کانگرس ارایه نماید.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری فرانسه با نشر گزارشی می‌گوید که دولت امریکا کمیسیونی را ایجاد کرده است تا پالیسی‌های جنگی امریکا در مورد افغانستان را قبل از حملات 11 سپتمبر 2001 به شکل همه‌جانبه بررسی کرده و پس از یافتن دلایل، آن را همراه با پیشنهادات به کانگرس ارایه نماید.

خبرگزاری می‌گوید که این کمیسیون بخشی از بودجه دفاعی 768 میلیارد دالر امریکا است که 89 سناتور به ایجاد آن رأی مثبت داده و رأی 10 سناتور دیگر نیز منفی بوده است.

طبق گزارش؛ بودجه دفاعی، هفته پیش از سوی مجلس نمایندگان امریکا تصویب شد و اکنون منتظر توشیح رئیس جمهور بایدن است.

در این کمیسیون که قرار است پس از توشیح رئیس جمهور ایجاد شود، 16 عضو از هر دو حزب “دموکرات” و “جمهوری‌خواه” شامل هستند تا از یک طرف توازن بین دو حزب حاکم حفظ و از جانب دیگر قضایا را از “چشم‌انداز وسیع‌تر” بررسی کنند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که این کمیسیون یک سال وقت دارد تا گزارش اولیه خویش را تهیه و تا سه سال دیگر، گزارش کامل خود را در مورد علت‌های شکست امریکا طی 20 سال گذشته در افغانستان فراهم نماید.

طبق متن گزارش، کمیسیون موظف است تا ارزیابی همه‌جانبه را در مورد جنگ افغانستان انجام دهد و پیشنهادات لازم را در مورد عملیات‌های استراتیژیک و تاکتیکی در آینده نیز فراهم کند.

خبرگزاری می‌گوید که درس‌های که در جنگ افغانستان آموخته شده، تأثیر افزایش قوای امریکا در افغانستان و تعیین ضرب‌الاجل برای کاهش این قوا نیز بخشی از وظایف این کمیسیون است.

علاوه بر نکات مطرح شده، این کمیسیون وظیفه دارد تا پالیسی و سیاست‌های نظامی-استخباراتی امریکا در مورد افغانستان را قبل از حملات 11 سپتمبر 2001 و جنگ امریکا در افغانستان که در زمان جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق امریکا، آغاز شد، را نیز سبک و سنگین نماید.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر گرگ اف مارتین، جنرال بازنشسته امریکایی گفته بود که سطح خودکشی بین کهنه‌سربازان امریکایی جنگ افغانستان بسیار بالاست. او گفته بود که روزانه 22 کهنه‌سرباز امریکایی خودکشی می‌کنند.

آمار بالای خودکشی بین سربازان امریکایی جنگ افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x