صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفیر پیشین امریکا در افغانستان: به شهروندان افغانستان خیانت کردیم

هوگو لورنس، سفیر پیشین امریکا در افغانستان در مصاحبه‌ی تازه خود گفته است که امریکا به مردم افغانستان خیانت کرد.

هوگو لورنس، سفیر پیشین امریکا در افغانستان در مصاحبه‌ی تازه خود گفته است که امریکا به مردم افغانستان خیانت کرد.

پیکآفتاب: سفیر پیشین امریکا در کابل در مصاحبه اختصاصی خود به افغانستان انترنیشنل گفته است که کشورش به تعهدات خود در قبال شهروندان افغانستان عمل نکرد و این‌گونه “به مردم افغانستان خیانت کرد”.

لورنس اما می‌افزاید که تصمیم‌های نادرست دونالد ترامپ و جو بایدن در قبال افغانستان، عامل اصلی سقوط این کشور شد.

لورنس می‌گوید که افغانستان با داشتن مشکلات متعدد مانند فساد اداری، تبعیض، بی‌عدالتی، عدم توزیع عادلانه قدرت و ثروت و فقر پیشرفت‌های زیادی داشت. در واقع، افغانستان دارای حکومت انتخابی، پارلمان، جامعه مدنی، رسانه‌های آزاد و نهادهای حمایت از زنان را دارا بود ولی “قرارداد خیانت‌بار دوحه” همه چیز را از هم پاشاند.

سفیر پیشین امریکا در کابل در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کابینه امارت اسلامی نیز اشاره می‌کند. او می‌افزاید: “طالبان کابینه خود را اعلام کرده که همه مرد و از قوم پشتون هستند؛ اما جامعه جهانی، دولت امریکا و متحدان بین‌المللی آن خواهان حکومت همه‌شمول در افغانستان هستند”.

هوگو لورنس با ابراز نگرانی از وضعیت زنان در افغانستان تحت سلطه امارت اسلامی به سایر اقوام افغانستان نیز اشاره کرده و گفت: “واقعیت در افغانستان بیانگر این است که وضعیت هزاره‌ها، تاجیک‌ها و ازبیک‌ها به شدت نگران کننده است و باید حقوق آنها رعایت شود”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر کای آیده، سفیر پیشین سازمان ملل برای افغانستان، در مصاحبه‌ی خود با صدای امریکا (VOA) گفته بود که من فکر می‌کنم ما باید با طالبان تعامل داشته باشیم تا بیشتر در مورد آنها بدانیم و اینکه بالای چه کسی باید نفوذ داشته باشیم و تا زمانی که چنین نکنیم طالبان را نه، بلکه شهروندان افغانستان را مجازات کرده‌ایم.

https://paikaftab.com/?p=522

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x