صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مقام‌های قطری و امریکایی درباره نیازهای بشری افغانستان گفتگو کردند

وزارت مالیه امریکا می‌گوید که والی ادیمو، معاون این وزارت با مقام‌های ارشد قطری درباره نیازهای بشری و وضعیت کنونی افغانستان گفتگو کرده‌اند.

وزارت مالیه امریکا می‌گوید که والی ادیمو، معاون این وزارت با مقام‌های ارشد قطری درباره نیازهای بشری و وضعیت کنونی افغانستان گفتگو کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: وزارت مالیه امریکا در یک بیانیه‌ای گفته است والی ادیمو، معاون وزارت مالیه این کشور روز پنجشنبه 18 نوامبر، به دوحه سفر کرده است. او در این سفر با صدراعظم و مقام‌های ارشد قطر دیدار و درباره وضعیت افغانستان گفتگو کرده‌اند.

هر دو جانب وضعیت جاری افغانستان را بررسی کرده و پیرامون نیازهای فوری این کشور تبادل نظر کرده‌اند. والی ادیمو همراه با صدر اعظم و سایر مقامات بلندپایه قطر وضعیت کنونی و نیازهای بشری مردم افغانستان را در کنار سایر فرصت‌ها و چالش‌های دولت‌داری، فقر گسترده، مسایل بیجاشدگان، بسته بودن بانک‌ها و همچنان منافع امریکا در تامین نیازهای بشری مردم افغانستان بحث کرده‌اند تا برای بحران پیش آمده در افغانستان راه حل پیدا نمایند.

این در حالی است که پیشتر امریکا و قطر توافق کرده بود که قطر به عنوان حافظ منافع دیپلماتیک واشنگتن در کابل فعالیت خواهد کرد و هر دو طرف در واشنگتن در این باره توافق‌نامه استراتیژیک نیز امضا کرده بودند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x