صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چهارمین محموله کمک‌‌های سازمان جهانی صحت به کابل رسید

سازمان جهانی صحت (WHO) اعلام کرده است که یک محموله جدید کمک‌های این سازمان شامل هفت تن مواد صحی و بهداشتی به کابل رسیده است.

سازمان جهانی صحت (WHO) اعلام کرده است که یک محموله جدید کمک‌های این سازمان شامل هفت تن مواد صحی و بهداشتی به کابل رسیده است.

پیک‌آفتاب: این سازمان در اعلامیه‌ای گفته که محموله جدید کمک‌های این سازمان به افغانستان امروز ۱۶ عقرب، به میدان هوایی کابل رسیده است.

بر بنیاد اعلامیه، این کمک‌ها شامل دارو و تجهیزات صحی است که به همکاری دولت قطر به افغانستان منتقل شده است که شامل دوا برای معالجه پنج هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه و درمان بیماری‌های عفونتی دستگاه تنفسی و سایر بیماری‌ها است.

در اعلامیه آمده است که نیازهای صحی در افغانستان نسبت به گذشته بیشتر است و ما به سرعت در حال رفع کمبود تجهیزات طبی هستیم تا خدمات صحی نجات‌بخش را ادامه دهیم.

این سازمان در ادامه گفته که کودکان، قربانیان غم‌انگیز سیستم صحی ناکارآمد در افغانستان هستند و به همین دلیل تلاش‌هایش را برای بهبود وضعیت صحی در این کشور ادامه می‌دهد.

این چهارمین پرواز حامل کمک‌های سازمان جهانی صحت پس از روی‌ کار آمدن حکومت طالبان، از دوحه به افغانستان است.

در این چهار پرواز مجموعاً ۶۰ تن کمک‌های سازمان جهانی صحت به مقام‌های حکومت طالبان تحویل داده شده است که برای پوشش نیازهای فوری برای حدود ۱.۵ میلیون نفر در افغانستان کافی است.

در همین حال، قطر از ادامه کمک‌ها به مردم افغانستان به ویژه تسهیلات در حمل و نقل هوایی به این کشور خبر دادهاست.

از سوی دیگر مطلق القحطانی، نماینده ویژه وزارت خارجه قطر در امور افغانستان از جامعه جهانی خواسته که به کمک‌های بشری به مردم افغانستان ادامه دهد.

این در حالی است که پیش از این سازمان جهانی صحت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل درباره فروپاشی سیستم صحی افغانستان به دلیل وضعیت بد اقتصادی و نبود دارو و تجهیزات هشدار داده بودند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x