صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هند: پاکستان سد راه ورود گندم کمکی ما به افغانستان است

وزارت امور خارجه هند می‌گوید که با گذشت یک ماه به محموله‌های حامل گندم کمکی این کشور برای افغانستان، اجازه عبور از خاک پاکستان داده نشده است.

وزارت امور خارجه هند می‌گوید که با گذشت یک ماه به محموله‌های حامل گندم کمکی این کشور برای افغانستان، اجازه عبور از خاک پاکستان داده نشده است.

پیک‌آفتاب: “ایندین اکسپرس” هند گزارش داده است که دهلی‌نو ماه گذشته میلادی برای ارسال کمک‌های بشری از جمله ۵۰ هزار تن گندم به افغانستان از مرزهای زمینی، با پاکستان به تماس شده است، اما پاکستان با آنکه این درخواست را رد نکرده، تاکنون پاسخ امیدوار کننده‌ای نیز به دهلی نو نداده است.

در گزارش آمده که هند با پاکستان به تماس شده است و نیز یک یادداشت ارسال کرده تا اجازه دهد موترهای حامل گندم کمکی این کشور از خاک پاکستان عبور کرده و وارد افغانستان شود. به گفته مقامات وزارت خارجه هند، ارسال این محموله از طریق هوا کار دشواری بوده و به همین دلیل با پاکستان به تماس شده‌اند.

این مقامات گفته‌اند که پاکستان از یک ماه به این سو در حال بررسی درخواست هند است، اما به نظر می‌رسد به دلیل مقدار گندم در هر موتر باری و یا اجازه نداشتن این موترها برای تردد در خاک پاکستان، گندم از موترها تخلیه شده و به موترهای پاکستانی بارگیری شود. این کار از سوی مقامات هندی زمان‌گیر و پرچالش گفته شده است.

به گزارش این رسانه هندی، طالبان در نشست فرمت مسکو از هند خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شدند، اما پاکستان هنوز مانعی برای ارسال این کمک‌ها به شمار می‌رود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x