صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: ادعای پنتاگون در مورد حمله داعش و القاعده به امریکا بی‌اساس است!

مجاهد: نگرانی امریکا از حمله‌ی داعش از افغانستان به خاک امریکا را بی‌بنیاد است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، نگرانی امریکا از حمله‌ی داعش از افغانستان به خاک امریکا را بی‌بنیاد خوانده است. پیشتر یک مقام ارشد وزارت دفاع امریکا هشدار داده بود که گروه داعش در مدت زمانی کوتاه و شبکه القاعده در مدت نسبتا طولانی‌تر در افغانستان قادر به انجام حملات بر ایالات متحده و کشور‌های منطقه خواهند شد.

پیک‌آفتاب: کولن کال، معاون وزارت دفاع امریکا در امور دفاعی و پالیسی، روز گذشته ۴ عقرب، در نشست کمیته خدمات نظامی کانگرس این کشور اعلام کرد که بر اساس پیشبینی‌های استخباراتی ایالات متحده، داعش در حد اقل شش ماه آینده توانایی انجام حمله بر امریکا را خواهد داشت. او تاکید کرد که این گروه قصد حمله بر ایالات متحده را دارد.

این مقام ارشد پنتاگون افزود که هرچند در حال حاضر داعش و شبکه القاعده قادر به انجام چنین حملاتی نمی‌باشند، اما از ۶ تا ۱۲ ماه آینده شاخه خراسان داعش این توانایی را بدست می‌آورد و القاعده یک و یا دو سال دیگر وقت کار دارد تا از افغانستان به بیرون حمله کند.

درحالی که این مقام ارشد وزارت دفاع امریکا نسبت به توانایی طالبان برای مقابله با داعش ابراز تردید کرده است، طالبان اما نگرانی‌ها در مورد فعالیت گروه داعش و القاعده در افغانستان را بی‌بنیاد می‌خوانند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته که موجودیت، فعالیت و تهدید شبکه القاعده در افغانستان، یک تحلیل نادرست است و ما آن را رد می‌کنیم. آقای مجاهد در مورد فعالیت داعش نیز گفته است، داعش یک پدیده است در منطقه شاید وجود داشته باشد و ریشه‌های آن در افغانستان نیز کم کم باقی مانده باشد. سخنگوی طالبان افزوده که هیچ خطری همسایه‌ها و کشورهای جهان را از این ناحیه تهدید نخواهد کرد.

این اطمینان سخنگوی طالبان درحالی مطرح می‌شود که در همین مدت کوتاه حاکمیت طالبان بر افغانستان، چندین حمله تروریستی مرگبار در کابل، قندهار و قندز رخ داده و در آن صدها تن کشته و زخمی شده‌اند. مسئولیت این حملات تروریستی را گروه داعش برعهده گرفته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x