صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش همسایه‌ها به نشست مسکو؛ ایران: بی‌نتیجه بود، پاکستان: راضی هستیم

درحالی مقامات پاکستانی از نتیجه نشست مسکو برای افغانستان اعلام رضایت کرده‌اند، یک مقام وزارت خارجه ایران این نشست را بی‌نتیجه خوانده است.

درحالی مقامات پاکستانی از نتیجه نشست مسکو برای افغانستان اعلام رضایت کرده‌اند، یک مقام وزارت خارجه ایران این نشست را بی‌نتیجه خوانده است.

پیک‌آفتاب: رسول موسوی، مدیر‌کل آسیای غربی وزارت خارجه ایران در صفحه توییتر خود نوشته که “سومین نشست فرمت مسکو علی‌رغم بحث‌های جدی و پر محتوی در مورد همکاری‌های منطقه‌ای برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در افغانستان بدون نتیجه بود. او گفته است: انتظار این بود که نتیجه‌ی نشست در بیانیه مشترک منتشر می‌شد. آقای موسوی ضعف مدیریتی را دلیل بی‌نتیجه بودن این نشست خوانده و نوشته است که “از نظر من ضعف مدیریت نشست و عدم تلاش برای رسیدن به اجماع دلیل این وضعیت است.”

در همین حال، شوکت علی خان، سفیر پاکستان در روسیه از این نشست ابراز رضایت کرده و گفته که از نتایج نشست راضی هستیم و این مذاکرات بسیار به موقع برگزار شده است.

شوکت علی خان، سفیر پاکستان در روسیه

روز چهارشنبه روسیه میزبان نشست مسکو در قالب “فرمت مسکو” درباره افغانستان بود در این نشست نمایندگان ده کشور منطقه و یک هیئت بلندپایه “طالبان” حضور داشتند. موضوعات اصلی این نشست وضعیت امنیتی- سیاسی افغانستان، کمک‌های بشردوستانه و تشکیل یک دولت فراگیر بود.

نمایندگان طالبان در این نشست یکبار دیگر خواهان به رسمیت شناختن امارت اسلامی از سوی جامعه جهانی شدند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x