صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امیر خان متقی: به رسمیت نشناختن طالبان از سوی جامعه جهانی، بی انصافی در حق مردم افغانستان است

"در بعضی مناطق یک شخص و یا یک خانواده بالای کشورها حکمرانی می‌کند. آنها همه به رسمیت شناخته می‌شوند ولی حکومت جدید اسلامی افغانستان به رسمیت شناخته نمی شود و این بی انصافی و ظلم در حق مردم افغانستان است. افغانستان با جهان روابط مثبت می‌خواهد و جهان هم به این پیام باید پاسخ مثبت بدهد".

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید که جهان با به رسمیت نشاختن آنها، حقوق مردم افغانستان را نقض می‌کند.

پیک‌آفتاب: آقای متقی روز گذشته، جمعه 22 میزان در گفتگو با خبرگزاری رویترز در کشور ترکیه گفت: “در بعضی مناطق یک شخص و یا یک خانواده بالای کشورها حکمرانی می‌کند. آنها همه به رسمیت شناخته می‌شوند ولی حکومت جدید اسلامی افغانستان به رسمیت شناخته نمی شود و این بی انصافی و ظلم در حق مردم افغانستان است. افغانستان با جهان روابط مثبت می‌خواهد و جهان هم به این پیام باید پاسخ مثبت بدهد”.

پیش از این، ترکیه نیز گفته بود که حاضر است با طالبان در قسمت جلوگیری از بحران بشری در افغانستان کمک کند اما طالبان را به رسمیت نخواهند شناخت.

این در حالی است که حدود دو ماه پیش طالبان افغانستان را تصرف کردند و قدرت را در دست گرفتند اما تا کنون هیچ دولتی آنها را به رسمیت نشناخته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x