صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

از سرگیری روند توزیع پاسپورت/ این پاسپورت‌ها با عنوان جمهوری اسلامی افغانستان توزیع می‌شود

عالم‌گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت طالبان از آغاز روند توزیع پاسپورت در کابل خبر داد. آقای حقانی امروز دریک نشست خبری در کابل گفت که روند توزیع پاسپورت شروع شده است. پیک‌آفتاب: سرپرست ریاست پاسپورت طالبان می‌گوید که در مرحله اول، حدود 25 هزار پاسپورت که پیش از این طی مراحل شده است، توزیع خواهد […]

عالم‌گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت طالبان از آغاز روند توزیع پاسپورت در کابل خبر داد. آقای حقانی امروز دریک نشست خبری در کابل گفت که روند توزیع پاسپورت شروع شده است.

پیک‌آفتاب: سرپرست ریاست پاسپورت طالبان می‌گوید که در مرحله اول، حدود 25 هزار پاسپورت که پیش از این طی مراحل شده است، توزیع خواهد شد. او افزود که امارات اسلامی توزیع روزانه‌ای پاسپورت را دست‌کم دو برابر حکومت قبلی انجام خواهد دارد. آقای حقانی گفت که در دوره حکومت پیشین، روزانه تنها سه هزار پاسپورت توزیع می‌‌کرد، اما «امارت اسلامی» برنامه دارد تا شمار توزیع را به سه هزار پاسپورت در روز برساند.

سرپرست پاسپورت همچنین به شهروندان اطمینان داد که آنها با کمبود پاسپورت مواجه نخواهند شد و درحال حاضر حدود یک میلیون پاسپورت چاپ شده آماده برای توزیع وجود دارد. به گفته‌ای سرپرست ریاست پاسپورت، پس از کابل روند توزیع پاسپورت‌ در ولایت‌ها نیز از سر گرفته می‌شود.

در همین حال، سعید خوستی، رییس مطبوعات وزارت داخله می‌گوید که پاسپورت‌های فعلی تحت عنوان قبلی «جمهوری اسلامی افغانستان» توزیع خواهد شد.

روز گذشته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات طالبان ضمن همرسانی اعلامیه‌ای، از آغاز روند توزیع پاسپورت و تذکره‌های الکترونیکی خبر داده بود. در اعلامیه آمده است که: «شورای رهبری دولت طالبان فیصله کرده تا صدور پاسپورت و تذکره آغاز شود.»

چند هفته پیش دولت طالبان اعلام کرده بود که پاسپورت‌های دولت پیشین دارای اعتبار خواهند بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x