صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان افغانستان، میزبان مذاکرات صلح پاکستان

عمران خان، نخست وزیر پاکستان می‌گوید که اسلام‌آباد در حال مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی برای پایان دادن به خشونت‌ها در شمال غرب این کشور است. آقای خان در مصاحبه با تی‌آرتی ترکیه گفته که مذاکرات در کشور همسایه افغانستان صورت می‌گیرد، جایی‌که رژیم طالبان حاکم است و زمینه این گفتگوها را فراهم کرده است. […]

عمران خان، نخست وزیر پاکستان می‌گوید که اسلام‌آباد در حال مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی برای پایان دادن به خشونت‌ها در شمال غرب این کشور است. آقای خان در مصاحبه با تی‌آرتی ترکیه گفته که مذاکرات در کشور همسایه افغانستان صورت می‌گیرد، جایی‌که رژیم طالبان حاکم است و زمینه این گفتگوها را فراهم کرده است. او گفت که به راه حل نظامی اعتقادی ندارد.

پیک‌آفتاب: اعضای تحریک طالبان پاکستانی در مناطق هم مرز با افغانستان به نیروهای امنیتی پاکستان حمله می‌کنند. اسلام آباد اعلام کرده است حاضر است در صورتی که شورشیان سلاح را به زمین بگذارند، عفو شوند. اما پیشتر اعضای تحریک طالبان پاکستانی، حکم عفو دولت پاکستان را نپذیرفته بود و اعلام کرد بود که با 60 هزار نیروی آموزش دیده ارتش پاکستان را هدف قرار خواهد داد.

در تازه‌ترین واکنش، تحریک طالبان پاکستان آتش‌بس ۲۰ روزه با ارتش این کشور را رد کرده است؛ اما یک گروه از آنها موسوم به “مجاهدین شورا” اعلام کرده که از اول اکتوبر تا ۲۰ روز با ارتش پاکستان آتش‌بس کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x