صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قاضی امریکایی: تصمیم‌گیری عجولانه در مورد پول منجمد شده افغانستان، لازم نیست

یک قاضی فدرال امریکا که در حال بررسی دعوای حقوقی در مورد اختصاص پول منجمد شده افغانستان برای قربانیان رویداد 11 سپتمبر سال 2001 میلادی است، می‌گوید که در این زمینه عجله‌ای در کار نیست.

یک قاضی فدرال امریکا که در حال بررسی دعوای حقوقی در مورد اختصاص پول منجمد شده افغانستان برای قربانیان رویداد 11 سپتمبر سال 2001 میلادی است، می‌گوید که در این زمینه عجله‌ای در کار نیست.

پیک‌آفتاب: 3.5 میلیارد دالر دارایی بانک مرکزی افغانستان توسط جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای پرداخت غرامت به قربانیان رویداد 11 سپتمبر 2001 در نظر گرفته شده، اما قاضی که این قضیه را بررسی می‌کند، می‌گوید که نیازی به تصمیم‌گیری عجولانه در این زمینه نیست، زیرا این پول منجمد شده و جایی نخواهد رفت.

با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان در 15 اگست سال گذشته، بیش از 9 میلیارد دالر دارایی‌های افغانستان در بانک‌های امریکا و سایر کشورهای جهان، منجمد شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر مقام‌های امریکایی گفته بودند که دولت جو بایدن تصمیم گرفته که هیچ مقداری از هفت میلیارد دالر دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را آزاد نکند.

این در حالی است که رویترز روز 31 اسد، به نقل از سه منبع گزارش داده که دولت امریکا گفتگو در مورد آزادسازی میلیاردها دالر از ذخایر ارزی افغانستان را با طالبان ادامه می‌دهد. پس از تایید خبر کشته شدن ایمن‌الظواهری در کابل توسط امریکا، گزارش‌هایی از توقف مذاکرات درباره آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان منتشر شده بود.

رویترز: امریکا و طالبان گفتگوها درباره دارایی‌های منجمد شده افغانستان را ادامه می‌دهند

وال‌استریت ژورنال نیز روز 15 اگست، با نشر گزارشی گفته است که دولت جو بایدن پس از کشته شدن ایمن الظواری، رهبر شبکه القاعده، توسط هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در کابل، گفتگو با طالبان در مورد آزادی این دارایی را به حالت تعلیق آورده است.

وال‌استریت ژورنال: امریکا دارایی‌های منجمد شده افغانستان را آزاد نمی‌کند

سازمان ملل و چین: آزادسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان، در کاهش فقر موثر است

نصیراحمد فایق: مردم افغانستان در قبال حملات تروریستی 11 سپتمبر مسئولیت قانونی و اخلاقی ندارند

آزادسازی 500 میلیون دالر دارایی‌های منجمد شده افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x