صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس جمهور تایوان: قبلاً با چین مقابله کردیم و هنوز مصمم به دفاع هستیم

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان امروز سه‌شنبه 23 اگست، در دیدار با هیئتی از موسسه هوور دانشگاه استنفورد امریکا گفت: "شش دهه پیش که ارتش چین جزایر تایوان را بمباران کرد، ما با آن‌ها مقابله کردیم و هنوز مصمم به دفاع از خود هستیم".

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان امروز سه‌شنبه 23 اگست، در دیدار با هیئتی از موسسه هوور دانشگاه استنفورد امریکا گفت: “شش دهه پیش که ارتش چین جزایر تایوان را بمباران کرد، ما با آن‌ها مقابله کردیم و هنوز مصمم به دفاع از خود هستیم”.

پیک‌آفتاب: تنش‌ها میان تایوان و چین در یک ماه گذشته و پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایپه افزایش یافته است. چین در پی سفر پلوسی به تایوان، مانور بزرگ و گسترده‌ای را در نزدیکی جزیره برگزار کرد تا خشم خود را از «حمایت افزایش یافته» امریکا از تایپه اعلام کند.

از سوی دیگر؛ تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در این دیدار با اشاره به حملات چند ماهه چین به جزایر کینمن و ماتسو در اگست 1958 گفت: “64 سال پیش در نبرد 23 اگست، سربازان و غیرنظامیان ما با هم‌بستگی از تایوان محافظت کردند، به گونه‌ای که ما امروز تایوان دموکراتیک را داریم”.

رئیس جمهور تایوان در ادامه گفت: “آن نبرد برای حفاظت از میهن ما به جهان نشان داد که هیچ تهدیدی از هر نوع نمی‌تواند عزم مردم تایوان را برای دفاع از خود متزلزل کند، نه در گذشته، نه اکنون و نه در آینده”.

او هم‌چنین تصریح کرد: “ما به جهان نشان خواهیم داد که مردم تایوان هم اراده و هم اعتماد به نفس برای حفظ صلح، امنیت، آزادی و رفاه را برای خود دارند”.

تایوان در سال 1958 با حمایت امریکا که تجهیزات نظامی مانند موشک‌های ضد هوایی پیش‌رفته سایدویندر به این کشور ارسال کرد، در برابر حمله چین واکنش نشان داد. این آخرین مرتبه‌ای بود که نیروهای تایوانی در مقیاس وسیع به نبرد با چین پرداختند.

امریکا که در سال 1979 روابط دیپلماتیک رسمی خود را با تایپه به نفع بیجینگ قطع کرد، هم‌چنان مهم‌ترین منبع تامین تسلیحات تایوان است.

تسای اینگ ون گفت: “از آن‌جایی که تایوان در خط مقدم توسعه‌طلبی اقتدارگرا قرار دارد، ما هم‌چنان به تقویت خودمختاری دفاعی خود ادامه می‌دهیم و هم‌چنین به هم‌کاری با امریکا در این زمینه ادامه خواهیم داد”.

او در ادامه گفت که مانورهای چین در نزدیکی تایوان «تهدیدی» برای وضعیت موجود در تنگه و سراسر منطقه است و شرکای دموکراتیک باید برای مقابله با «مداخله دولت‌های مستبد» با یک‌دیگر هم‌کاری کنند.

این در حالی مطرح ‌می‌شود که پیش‌تر وزیر خارجه تایوان روز سه‌شنبه 9 اگست، گفت که چین با تمرینات نظامی در نزدیکی این جزیره، برای «آماده‌سازی» خود و حمله به تایوان و تغییر وضعیت موجود در آسیا و اقیانوسیه استفاده می‌کند.

تایوان: چین از انجام مانور نظامی برای حمله استفاده می‌کند

دیدار فرماندار ایالت ایندیانا با رئیس جمهور تایوان

تایوان به مانورهای نظامی چین هشدار داد

تایوان: چین حمله نظامی به این جزیره را شبیه‌سازی نموده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x