صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روزنامه هندو: تنش‌های داخلی طالبان، تهدیدی برای سفارت هند در کابل است

روزنامه هندو به نقل از یک مقام این کشور نوشته است که در کنار القاعده و داعش، درگیری‌های داخلی طالبان و حضور استخبارات پاکستان، ماموریت هند در کابل را تهدید می‌کنند.

روزنامه هندو به نقل از یک مقام این کشور نوشته است که در کنار القاعده و داعش، درگیری‌های داخلی طالبان و حضور استخبارات پاکستان، ماموریت هند در کابل را تهدید می‌کنند.

پیک‌آفتاب: روزنامه هندو (The Hindu) با نشر مقاله‌ای به قلم‌های سهسینی حیدر (Suhasini Haidar) و ویجی‌یتا سینگ (Vijaita Singh) روز گذشته 7 اگست، گفته که کشته شدن ایمن‌الظواهری در نزدیکی سفارت هند در کابل، نگرانی این کشور درباره امنیت سفارت‌اش را افزایش داده است.

یک مقام دولت هند به روزنامه هندو گفته است که حمله به عبادت‌گاه شهروندان سیک در کابل در 18 جون، باعث شد تا تیم فنی سفارت هند در کابل یک بازبینی امنیتی انجام دهد و به همین دلیل کار بازگشایی سفارت هند در کابل به تعویق افتاد.

هرچند مقامات طالبان از جمله سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان تضمین کرده‌اند است که امنیت سفارت هند در کابل را تامین خواهند کرد، با این حال مقامات هندی از تهدیدهای امنیتی در برابر سفارت این کشور در کابل نگران اند.

هند روز 12 جوزا، برای اولین بار بعد از ورود طالبان به کابل، یک هیئت دیپلماتیک خود را برای گفتگو با طالبان به کابل اعزام کرد. در آن زمان اعلام شد که سفارت هند فعالیت عادی خود را در کابل از سر خواهد گرفت.

با این حال، از آن زمان تاکنون سفارت این کشور در کابل به کار عادی خود برنگشته است.

سفارت هند تاکنون 60 تا 70 پرسنل دارد. این سفارت هنوز هیچ گونه خدمات تسهیل ویزه را افتتاح نکرده و تنها «تعداد محدودی» ویزا به گونه آنلاین به شهروندان افغانستان صادر کرده است. این وضعیت، صدها دانش‌آموز و دانشجوی افغانستان را ناامید کرده است. این وضعیت هم‌چنین سبب ناامیدی بیمارانی شده که نیاز دارند برای درمان به هند بروند.

از سوی دیگر، روزنامه هندو به نقل از منابع خود نوشته است که اکنون بیش از 60 پرسنل در سفارت هند مستقر هستند. این گروه متشکل از پنج تا هفت مقام دیپلماتیک هندی را شامل می‌شود.

گفته شده که این نیرو حدود یک سوم ظرفیت کامل سفارت هند را تشکیل می‌دهد. یک مقام ارشد دولت هند گفته است که ممکن است تعداد کارمندان این سفارت در آینده نزدیک افزایش یابد. به نظر می‌رسد که وزارت خارجه هند وضعیت ناپایدار امنیتی در افغانستان را بررسی می‌کند تا ببیند چه زمانی خواهد توانست کار عادی سفارت خود را در کابل از سر بگیرد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته بود که شماری از کشورها به زودی سفارت خود را در کابل بازگشایی خواهند کرد.

متقی: به زودی شماری از کشورها، سفارت خود در کابل را بازگشایی می‌کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x