صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بریتانیا: تلفات نیروهای روسیه در اوکراین به 50 هزار تن رسیده است

فرمانده عمومی نیرو‌های مسلح بریتانیا می‌گوید که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تلفات نیروهای این کشور تا حدود 50 هزار نظامی رسیده است.

فرمانده عمومی نیرو‌های مسلح بریتانیا می‌گوید که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تلفات نیروهای این کشور تا حدود 50 هزار نظامی رسیده است.

پیک‌آفتاب: تونی راداکین، فرمانده نیروهای مسلح بریتانیا در صحبت با بی‌بی‌سی آمار داده که روسیه در این مدت 1700 تانک را هم از دست داده است.

این فرمانده بلندپایه تخمین می‌کند که حدود 4000 واسطه نظامی روسیه هم در جریان تهاجم بر اوکراین ویران شده است.

فرمانده عمومی نیرو‌های مسلح بریتانیا تصریح کرده که با عقب‌گرد در اوکراین، نیرو‌های زمینی روسیه شاید اکنون خطر کم‌تر را در مقایسه با پیش از جنگ متوجه اوکراین سازند.

از سوی دیگر، اردوی اوکراین می‌گوید که روسیه برای مرحله تازه از عملیات بر این کشور آمادگی می‌گیرد.

در همین حال؛ ودیم سکیبتسکی، سخنگوی بخش استخبارات اردوی اوکراین گفته که روسیه نه تنها به وسیله راکت، بلکه از هوا و دریا نیز حملاتش را بر اوکراین ادامه داده است.

لوی درستیز اردوی اوکراین هم روز گذشته 17 جولای، گفت که نیرو‌های روسی اکنون تلاش می‌کنند خود را به شهر سلووینسک نزدیک‌تر سازند.

از سوی دیگر، مسکو دو روز پیش اعلام کرد که عملیات نظامی بر اوکراین را شدت می‌بخشد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته که برای تمامی واحد‌های نظامی این کشور هدایت داده که در مناطق مورد هدف عملیات را دقیق انجام دهند.

در همین حال، اوکراین آمار می‌دهد که در سه روز گذشته، حدود 40 تن در نتیجه راکت‌پراگنی‌های روسیه کشته شده‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی در نشست اضطراری پارلمان اروپا، از اتحادیه اروپا خواست تا ثابت کند که در جنگ در کنار اوکراین قرار دارند.

زلنسکی به اروپا: ثابت کنید که در جنگ در کنار ما قرار دارید

زلنسکی به غرب: شما می‌خواهید ما به تدریج کشته شویم

بایدن به زلنسکی: امریکا و متحدانش «قاطعانه» از اوکراین دفاع می‌کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x