صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افشاگری تازه: فرانسه، آلمان و ایتالیا موافق واگذاری بخش‌هایی از اوکراین به روسیه هستند

نشریه فرانسوی فیگارو در گزارشی می‌گوید که کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا موافق واگذاری بخش‌هایی از خاک اوکراین به روسیه هستند.

نشریه فرانسوی فیگارو در گزارشی می‌گوید که کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا موافق واگذاری بخش‌هایی از خاک اوکراین به روسیه هستند.

پیک‌آفتاب: فیگارو با نشر مقاله‌ای به قلم نیکلاس باورت، سیاست‌مدار فرانسوی نوشته است: “کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا خواهان واگذاری امتیازات ارضی اوکراین به روسیه است و می‌خواهند قضیه اوکراین و روسیه به شکل زودهنگام از مجراهای دیپلماتیک حل شود.”

نویسنده تحلیل می‌کند که سفر اخیر رهبران سه کشور متذکره به اوکراین، تنها بر شکاف جامعه اروپایی بر سر مسئله حل‌وفصل اوضاع در جمهوری شوروی سابق تاکید دارد.

نیکلاس باورت در این مقاله می‌گوید که قرار بود سفر طولانی‌مدت امانوئل مکرون، اولاف شولتز و ماریو دراگی به کی‌ف، نماد اتحاد اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین باشد که این چنین نیست.

باورت به این باور است که اعلام وضعیت “نامزد فوری” برای عضویت در اتحادیه اروپا برای کی‌ف و هم‌چنین ارائه کمک‌های نظامی، نمی‌تواند اختلافات فزاینده در دموکراسی‌ها در مورد اهداف درگیری را پنهان نماید.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان می‌کند که جامعه اروپایی به حامیان ادامه فشار تحریم‌ها بر مسکو تقسیم شده است و از حل‌وفصل زودهنگام اوضاع اوکراین از طریق دیپلماسی حمایت می‌کند. کشورهای بلوک شرق اتحادیه اروپا به هم‌راه بریتانیا به دنبال تشدید بیش‌تر رویارویی با روسیه هستند، اما نزدیک‌ترین متحدان آن‌ها معتقدند که روش درست، نیازمند یک برخورد کاملاً متفاوت است.

باورت می‌گوید: “بر طبق شایعات منتشر شده، کشورهای اروپای غربی، فرانسه، آلمان و ایتالیا طرف‌دار راه‌حل دیپلماتیک مناقشه از طریق مذاکره با مسکو برای سازش ارضی هستند.”

این در حالی است که امریکا موضعی میانی اتخاذ می‌کند و در عین حال به کی‌ف کمک نظامی می‌رساند و از تشدید بیش‌تر می‌ترسد و ابتکار دیپلماتیک مطرح شده از سوی پاریس، برلین و روم را در نظر می‌گیرد.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ادوارد لوکاس، محقق مرکز تحلیل سیاست اروپا گفته بود که عملیات ویژه روسیه در اوکراین، مشکلات داخلی ناتو را برملا ساخته و ناتو را در آستانه تجزیه قرار داده است.

عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ناتو را تجزیه کرد

امریکا: اوکراین ثبات ندارد و هر لحظه خواسته‌هایش تغییر می‌کند

ناتو: ممکن است جنگ در اوکراین سال‌ها دوام کند

پاپ فرانسیس: جنگ اوکراین به جنگ منطقه‌ای تبدیل شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x