صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

صندوق جهانی سازمان صحی: کمبود غذا بحران بعدی در جهان است

رئیس اجرائیوی صندوق جهانی سازمان صحی هشدار داد که کمبود مواد غذایی یک تهدید صحی جهانی خواهد بود که بشر با آن روبه‌رو است.

رئیس اجرائیوی صندوق جهانی سازمان صحی هشدار داد که کمبود مواد غذایی یک تهدید صحی جهانی خواهد بود که بشر با آن روبه‌رو است.

پیک‌آفتاب: رویترز روز گذشته 7 جون، با نشر گزارشی نوشت که افزایش قیمت مواد غذایی و سوختی در اثر جنگ اوکراین، می‌تواند جان میلیون‌ها انسان را به طور مستقیم و غیرمستقیم بگیرد. رویترز این مطلب را به نقل از پیتر سندس، مدیر صندوق جهانی سازمان صحی (Global Fund Health Organization) نوشته است.

پیتر سندس در این خصوص تصریح کرده است: “کمبود مواد غذایی به دو شکل تاثیر می‌گذارد. شماری از مردم به علت گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. وقتی شماری بیش‌تر مردم دسترسی لازم به مواد غذایی نداشته باشند، در برابر امراض آسیب‌پذیر خواهند بود و این‌گونه جان‌های‌شان را از دست خواهند داد.”

سندس افزوده است که باید بالای تقویت نظام‌های صحی سرمایه‌گذاری شود تا کشورها برای مقابله با پی‌آمدهای صحی کمبود مواد غذایی آمادگی داشته باشند.

صندوق جهانی سازمان صحی، یک سازمان صحی مقیم جنوا است که می‌خواهد 18 میلیارد دالر برای تقویت نظام‌های صحی جهان جمع‌آوری کند تا با سه بیماری واگیر ایدز، توبرکلوز و مالاریا مبارزه بتوانند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x