صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین به دردناک‌ترین نقطه اروپا ضربه زد

بلومبرگ در گزارشی نوشته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه؛ غرب را مجبور کرد تا تحریم‌هایی را که خودشان اعمال کرده بودند، دور بزنند.

بلومبرگ در گزارشی نوشته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه؛ غرب را مجبور کرد تا تحریم‌هایی را که خودشان اعمال کرده بودند، دور بزنند.

پیک‌آفتاب: بلومبرگ با نشر گزارشی می‌نویسد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توانست به دردناک‌ترین نقطه یعنی انرژی اروپا ضربه بزند. گزارش تصریح می‌کند که افزایش قیمت سوخت، منجر به تورم بالا و رکود اقتصادی شدید در غرب شده است.

گزارش توضیح می‌دهد، علی‌رغم این‌که اتحادیه اروپا شدیدترین محدودیت‌ها را علیه روسیه اعمال کرده، اما این تحریم‌ها در حال افزایش نیز است.

گزارش تحلیل می‌کند که جنگ اقتصادی علیه روسیه، اتحادیه اروپا را از هم پاشانده، زیرا کشورها از تحریم‌ها خسته شده و پی‌آمد این تحریم‌ها به جای آسودگی، گرانی و تورم بالای اقتصادی را در اروپا دامن زده است.

در بخشی از این گزارش چنین آمده است: “سلاح مالی، ابزار ناقصی است که به صورت انتخابی عمل می‌کند و منجر به عواقب غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.”

از سوی دیگر، بلومبرگ اکونومیک تخمین می‌زند که درآمد نفت و گاز روسیه در سال جاری، حدود 285 میلیارد دالر خواهد رسید.

نویسنده این گزارش در بخش دیگری می‌گوید: “اگر کالاهای دیگر به این فهرست اضافه شود، این مبلغ به حدود 300 میلیارد دالر می‌رسد و ذخایر ارزی روسیه که تحت تحریم‌ها مسدود شده است را جبران می‌کند.”

زمانی‌که اتحادیه اروپا ممنوعیت نسبی صادرات نفت روسیه را اعلام کرد، هزینه نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت و باعث شد که روسیه درآمد مالی بیش‌تری را عاید شود. روسیه در یافتن بازارهای جای‌گزین برای انرژی خود مشکلی ندارد و صادرات نفت و گاز به چین در ماه اپریل، بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

از سوی دیگر؛ الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هشدار داده که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت از روسیه، ممکن است به کمبود قابل‌توجه نفت و فرآورده‌های نفتی در اروپا منجر شود و بخشی از سیستم در این اتحادیه را مختل سازد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزیر خارجه روسیه در خصوص تحولات اوکراین تصریح کرده بود که بازنده اصلی جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی هستند.

لاوروف: اروپا بازنده اصلی جنگ اوکراین است

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x