صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چهار میدان هوایی کشور به شرکت امارتی «گاک» سپرده شد

قرارداد ارائه خدمات ملکی (Ground handling) در چهار میدان هوایی کشور، امروز با حضور ملا عبدالغنی برادر، معین اقتصادی رئیس‌الوزرای طالبان، از سوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی با یک شرکت امارات متحده عربی بنام «GAAC» در کابل امضا شد.

قرارداد ارائه خدمات ملکی (Ground handling) در چهار میدان هوایی کشور، امروز با حضور ملا عبدالغنی برادر، معین اقتصادی رئیس‌الوزرای طالبان، از سوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی با یک شرکت امارات متحده عربی بنام «GAAC» در کابل امضا شد.

پیک‌آفتاب: غلام جیلانی وفا، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان، امروز سه‌شنبه 3 جوزا، در مراسم امضای این قرارداد گفت که شرکت متذکره تنها خدمات ملکی تخنیکی در چهار میدان هوایی کشور را ارائه می‌کند و کنترل فضا و تامین امنیت میدان‌های هوایی کابل، قندهار، بلخ و هرات شامل قراداد متذکره نمی‌گردد.

وی در جریان نشست خبری که به همین مناسبت در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار گردیده بود، ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های بین‌المللی پروازهای‌شان به افغانستان را از سر بگیرند.

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان، امارات متحده عربی را دوستی خواند که در شرایط سخت برای فعال‌سازی میدان‌های هوایی کشور بدون دریافت کدام امتیاز مادی، تلاش کرده است.

وی گفت: “ما تمام این هم‌کاری‌ها را در نظر گرفتیم و گاک یک کمپنی بین‌المللی است که در خود امارات متحده عربی نیز این خدمات را عرضه می‌کند. این شرکت سال‌های زیادی در زمینه تجربه، افراد متخصص و تجهیزات علمی و فنی دارد.”

وفا تصریح کرد؛ به خاطر این نکات مثبت، رهبری وزارت ترانسپورت و هوانوردی و مقام رهبری طالبان تصمیم گرفته است که این قرارداد را هم‌راه شرکت متذکره امضا کند.

رزاق اسلم، مسئول کمپنی گاک نیز با ابراز خوشحالی از این توافق، اعلام کرد که تلاش می‌کند تا میدان‌های هوایی افغانستان از نظر تخنیکی درست مدیریت شوند.

وی در جریان مراسم امضای قرارداد متذکره گفت: “من می‌خواهم سه موضوع را در اینجا مطرح کنم. در ماه‌های اخیر شرکت‌های هوایی بین‌المللی از این‌جا رفته بودند و انتظار دارم که آن‌ها برگردند، سازمان‌های ترانسپورت هوایی بین‌المللی ما را به رسمیت بشناسند و روابط‌شان را هم‌چون گذشته با افغانستان داشته باشند و تجاران به ارتباط مردم با مردم برگردند.”

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان در پاسخ به این پرسش که سرنوشت سایر شرکت‌های متقاضی در زمینه چه می‌شود؟ گفت: “با آن‌ها هم مذاکره می‌کنیم، در صورتی‌که به توافق برسیم، بخشی از کارها را به سایر شرکت‌ها هم واگذار می‌کنیم.”

وی خاطرنشان ساخت که این قرارداد، جنبه نظامی ندارد و شامل کنترل حریم هوایی افغانستان نیز نمی‌گردد و تنها خدمات ملکی تخنیکی داخل میدان‌های هوایی را در بر می‌گیرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x