صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دزدی با نام و وسایط نظامی طالبان در کابل

ریاست استخبارات طالبان در کابل با انتشار خبرنامه‌ای از بازداشت دو تن که با استفاده از نام و سایط نظامی طالبان دزدی می‌کردند، خبر داده است.

ریاست استخبارات طالبان در کابل با انتشار خبرنامه‌ای از بازداشت دو تن که با استفاده از نام و سایط نظامی طالبان دزدی می‌کردند، خبر داده است.

پیک‌آفتاب: در خبرنامه ریاست استخبارات طالبان که روز گذشته 2 ثور، منتشر گردید آمده است: “منسوبین ریاست استخبارات ولایت کابل دو تن مجرمین را که با سوءاستفاده از نام مجاهدین از صرافان یک عراده موتر فرونر و یک مقدار پول نقد گرفته بودند، بازداشت کرده‌اند.”

خبرنامه می‌افزاید، از نزد افراد متذکره یک عراده موتر نوع رنجر، یک میل کلاشنکوف، یک قبضه تفنگچه و یک مقدار اسناد جعلی به دست آمده است.

افراد بازداشت شده «محمد الله» و «سردارولی» باشندگان ولایت میدان‌وردک می‌باشند که پس از انجام دزدی، هنگام فرار در «چوک ارغندی» از مربوطات ولسوالی پغمان در دروازه خروجی کابل بازداشت شده‌اند.

افراد متذکره متهم‌اند که یک عراده موتر نوع فرونر، تلفن و پول نقد دو صراف را از کابل به نام طالبان ضبط کرده و بنای فرار داشتند.

نعیم‌الله صرافی که موتر و پول نقد وی از سوی افراد متذکره دزدی گردیده بود، این رویداد را چنین روایت می‌کند: “ساعت نه شب سمت برکی طرف خانه می‌رفتیم، یک موتر نوع رنجر ما را توقف داد که چهار نفر داخل آن بودند. دو نفرشان موتر ما را بُرد و دو تن دیگرشان ما را در رنجر بالا کرد، دست و چشم ما را بسته و مورد لت‌وکوب قرار دادند.”

وی می‌افزاید که سپس آن‌ها را در منطقه «فاضل بیگ» در مربوطات حوزه پنجم شهر کابل منتقل کرده و پس از لت‌وکوب فراوان در یک ویرانه انداخته‌اند.

بر اساس خبرنامه، پس از این‌که موضوع با مراجع طالبان در میان گذاشته شد، دزدان هم‌راه با موتر، پول نقد و مبایل‌های صرافان از دروازه خروجی کابل بازداشت شدند.

طی هفت ماه گذشته نیز چنین رویدادهایی وجود داشته است که طالبان همواره از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x