صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سومین روز جنگ در سودان: تاکنون 97 کشته و صدها تن زخمی برجا گذاشت

روز سوم درگیری در سودان در حالی ادامه یافته است که نگرانی‎ها درباره مداخله خارجی وجود دارد. درکنار آن‎‌که تعدادی از دولت‌ها خواهان توقف جنگ شده، آمریکا تاکید دارد اکنون زمانی مناسبی برای تشکیل دولت انتقالی در سودان است.

پیک‌آفتاب: آسوشتید پرس 17 اپریل گزارش داده است که درگیری در خارطوم پایتخت سودان امروز دوشنبه وارد سومین روز خود گردید.

جنگ شدید بین نیروهای ارتش و نظامیان واکنش سریع تاکنون 97 کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.

حملات هوایی و گلوله باران در بخش‌های از خارطوم و شهر عمران، منطقه‌ی در مجاور پایتخت شدد گرفته است. هم‌چنان براساس منابع میدانی تیراندازی سریع و مستمر از نزدیکی مقر نظامی شنیده شده و دود سفید از منطقه به فضا بلند بلند گردیده است.

همچنان ساکنان در ساحات جنگی از قطع برق و حوادث غارت گیری نیز خبر داده اند.

آوادیا محمود کوکو، رییس اتحادیه هزاران چای فروش و سایر کارگران مواد غذایی، از خانه خود در خارطوم گفت:”تیراندازی و گلوله باران همه جا را فرا گرفته است.”
او افزود که یک گلوله دیروز یکشنبه در همسایگی آنان برخورد نمود و حداقل سه تن را کشت. اما ما نمیتوانستیم آنها را به شفاخانه برسانیم یا حتا دفن کنیم.
دو طرف با انتشار بیانیه‌های مختلف سعی در نشان دادن کنترل مراکز مهم شهر را دارند.

ارتش سودان اعلام کرد در این درگیری‌ها میدان هوایی نظامی مروی و مقر فرماندهی بخش کردفان را به کنترل در آورده است.

این در حالی است که نیرو‌های واکنش سریع در بیانیه‌ای خبر دادند مدیریت دادگاه قضایی ارتش، خود را به نیرو‌های واکنش سریع تسلیم کرده و سرهنگ حیدر محمد احمد، مدیر مرکز اطلاعات نظامی ارتش بازداشت کرده است.

نیرو‌های واکنش سریع همچنین برخی از نیرو‌های امنیتی را در خارطوم بازداشت کردند و مدعی شدند فرماندهی منطقه غربی نیرو‌های مسلح نیز به نیرو‌های واکنش سریع ملحق شده اند.

نیرو‌های واکنش سریع هم‌چنین از سرنگونی یک بالگرد و سه جنگنده در خارطوم خبر دادند. پس از آن ارتش سودان تصاویری را از فرار نیرو‌های واکنش سریع منتشر و اعلام کرد پادگان کافوری در خارطوم که مقر نیرو‌های واکنش سریع است در پی فرار نیرو‌ها تخلیه شد. بنابر اعلام ارتش سودان، نیرو‌های زرهی ارتش پادگان شورشیان را در محله الشجره منطقه الری المصری، به کنترل خود در آوردند.

وزیر معادن سودان خبر داد در پی اصابت دو گلوله به منزلش، پنج نفر کشته شدند که دو نفر از اعضای خانواده او هستند.

اتحادیه پزشکان سودان اعلام کرد تاکنون در درگیری‌های این کشور ۹۷ نفر کشته و صد‌ها نفر زخمی شده اند. وضعیت انسانی در سودان به شدت فاجعه بار و وخیم است. برق بسیاری از بیمارستان‌ها و مناطق در خارطوم قطع است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x