صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

متروپولیتن پاول، “بر من حبس خانگی وضع شده است”

متروپولیتن پاول، معاون لاورای کیف-پچریک در حصر خانگی محکوم شده است

پیک‌افتاب: نشریه اوکراینی ویستیا یو ای (Vesti.ua) در گزارشی امروز شنبه اول اپریل نگاشته است که متروپولیتن پاول در گفتگو با اهالی محله که فیلم آن در کانال تلگرام منتشر شده است می‌گویید “بر من حبس خانگی وضع کرده اند.”

وی افزوده است که باید پروتکلی را امضا کند، ولی درباره آن توضیحات بیشتر ارایه ننموده است.
در همان زمان کلیسای ارتدکس اوکراین (Ukrainian Orthodox Church) گزارش داده است که وی برای بازجویی احضار شد، که قرار بود به ساعت 13:30 به وقت محلی انجام شود و تنها پس از آن او باید یک اقدام برای امضایی پروتوکلی را انتخاب می‌نمود.

کلیسایی ارتدکس اوکراین علاوه نموده است که وی توسط مقامات اوکراینی مظنون شناخته شده و خانه‌اش “اکنون مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.” به گفته کلیسا او “به همکاری با روسیه و تحریک بین مذهبی” متهم شده است و اقدامات مقامات اوکراینی را آزار و ازیت کلیسا خواند.

متروپولیتن پاول بدلیل اظهاراتش علیه کلیسای ارتدکس اوکراین(Orthodox Church Ukrainia) به تفرقه افگن و پدرسالاری قسطنطنیه متهم به تحریک نفرت بین مذاهب گردید.

دور جدید تنش‌ها میان وزارت فرهنگ اوکراین و کلیسا ارتدکس که پر طرفدارترین کلیسا پس از رم است، زمان آغاز شد که این وزارت با ارسال حکمی دستور داده بود الی 29 مارچ کلیسا را ترک کنند.

این در حالی بود که اولکساندر تکاچینکو، رییس بخش اوکراینی کلیسای ارتدکس به راهبان پیشنهاد ماندن داد، اما به شرط انتقال آن‌ها به کلیسایی ارتدکس اوکراین و وزیر وزارت مذکور در دستور خود حکم فسخ قرارداد اجاره ساختمان های لاورا را نیز داده بود.

این در حالی است که کمیشنری عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با نشر گزارشی درباره آزادی‌های مذهبی در اوکراین، هفته گذشته منتشر کرد، گفته بود که تبعیض علیه کلیسا ارتدکس اوکراین وجود داشته و درباره آن ابراز نگرانی نیز نموده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x