صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ازدحام جمعیت در شهر کراچی پاکستان برای دریافت کمک جان یازده تن را گرفت

دولت پاکستان برنامه توزیع آرد را برای دستیابی به میلیون‌ها خانواده نیازمند در ماه مبارک رمضان که از هفته گذشته شروع شد، آغاز نموده است.

پیک‌آفتاب: رویترز در گزارشی دیروز جمعه 31 مارچ به نقل از یک مقام صحی پاکستان نوشته است که 11 تن در جریان ازدحام جمعیت برای توزیع کمک‌های غذایی در شهر کراچی کشته شده اند.
این چندمین حادثه مشابه در هفته‌های اخیر بدلیل بحران شدید اقتصادی این کشور بوده است.

پولیس این کشور گفته است که کشته شدگان شامل پنج زن و سه کودک بوده و افزوده است که این حادثه در یک سایت توزیع کمک‌های خیریه، که در یک کارخانه محلی ایجاد شده بود، رخ داده و زخمی‌های این حادثه به شفاخانه های انتقال داده شده اند.

پاکستان با نرخ تورم بالای 30 درصد که در 50 سال اخیر در این کشور کم سابقه بوده، دست و پنجه نرم می‌کند.

با این حال هزاران تن در مراکز که از سوی دولت و سایر نهادهای این کشور برای کاهش تاثیر تورم بر مردم عادی تدارک دیده شده، جهت دریافت کمک سرازیر شده/می‌شوند.

براساس اسناد رسمی، حداقل چندین تن دیگر نیز در هفته‌های اخیر در سایر ایالات پاکستان بدلیل ازدحام جمعیت کشته و زخمی شده و هزاران کیسه آرد نیز از موترها و مراکزی توزیع به یغما رفته است.

با این وجود خبرگزاری دان امروز شنبه نوشته است که مراد علی شاه، والی ایالت سنده جمعه شب 500000 روپیه برای وارثین کشته شدگان و 100 هزار روپبه برای زخمیان این حادثه غرامت اعلام نموده است.
این در حالی است که قیمت آرد و کالاهای اساسی بدلیل کاهش ارزش ارز پاکستان تا بیش از 45 درصد افزایش یافته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x